سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

طراحی سایت برای کارت ویزیت

شروع طراحی کارت ویزیت مشخص کنید که آن را با چه ابعاد و روشی قرار است چاپ کنید. نوع فایل و سایز کارت را از چاپخانه ای که میخواهد آن را برای شما تولید کند بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت 84 در 55 میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید 1039 در 697 پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل 300 dpi باشند.
طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.  ادامه مطلب ...

تبلیغات و بازاریابی و تفاوتهای آنها

در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.

تبلیغات چیست؟

معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم. (Advertising)

بازاریابی چیست؟

مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد. (Marketing ادامه مطلب ...

این اتفاق بدلیل اشتباه در کدنویسی اولیه و یا عدم رعایت اصول سئو پیش می آید و نتیجه ای جز جریمه سایت توسط الکوریتم گوگل پاندا و حذف صفحات شما از گوگل نخواهد داشت. هیچ چیز بدتر از آن نیست که سایت شما بدلیل یک محتوای مفید و غیرتکراری جریمه شود. پس بیایید در ابتدا مفهوم محتوای تکراری یا همان Duplicate Content را بهتر بشناسیم.  ادامه مطلب ...

مزایای استفاده از cdn در سئوی سایت شما

قصد داریم تا شما را با مفهوم CDN یا همان Content Delivery Network و تاثیر آن بر عملکرد بهتر سایت و افزایش سرعت بارگذاری آن آشنا کنیم. همانطور که از اسم آن مشخص است CDN وظیفه رساندن و توزیع محتوا و اطلاعات شما به سرور بازدیدکننده سایت را بر عهده میگیرد. ولی در عمل وظیفه CDN چیست؟ با استفاده از این سیستم سرعت  ارسال اطلاعات به بازدیدکنندگان سایت  افزایش یافته و زمان بارگذاری صفحات تا حد زیادی کاهش می یابد.

نحوه عملکرد CDN برای کاربران سایت

نحوه عملکرد CDN برای کاربران سایت

 

ادامه مطلب ...

از بانس ریت چیزی می دانید ؟

یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.
تعیین موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده معمولا براساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز سنجیده میشود. در مراحل ابتدایی شروع به کار و در چند ماه نخست استناد به این آمار میتواند تا حدی میزان نفوذ شما در اینترنت و عملکرد بخش بازاریابی را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی در ادامه کار حفظ کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند و تبدیل آنها به مشتری نهایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
بررسی ضریب بازگشت Bounce Rate سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه حد با محیط سایت ارتباط برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحات بیشتر میشوند.  ادامه مطلب ...

برای خرید اپل آیدی به این سایت مراجعه کنید

خرید اپل ایدی معتبر آمریکا با اپل کارت 24

آیا قصد دارید یکی از آی دیوایس های شرکت اپل را خریداری کنید ؟ و یا از یکی از این دستگاه های دوست داشتنی استفاده میکنید ؟ تا به حال اطلاع داشتید که اپل ایدی دیوایس شما مهمترین قسمت آن است ؟ در واقع کلیه اطلاعات شما ، اطلاعات مخاطبین ، شماره ها ، پیام های کوتاه و چند رسانه ای و هم چنین عکس ، ویدیو و کلیه اطلاعات مهم شما با اکانت اپل ایدی در دسترس خواهند بود ؟ شما با داشتن یک اکانت اپل ایدی حتی میتوانید چندین دیوایس اپلی خود را مدیریت کنید ! پس با موضوع مهمی برخورد کرده اید . اما در ادامه قصد داریم کلیه جوانب این موضوع را بررسی کنیم . از صفر شروع کنیم ! اپل ایدی چیست ؟ چه کاربری های دارد ، امنیت اطلاعات شما چگونه تضمین میشوند ؟ عجله نکنید در ادامه این مقاله با اپل کارت 24 همراه باشید …

اپل ایدی چیست ؟

اپل آیدی یک شناسه کاربری مختص استفاده از دیوایس های شرکت اپل است . این اکانت یا شناسه اپل در واقع معرف شما به شرکت اپل خواهد بود . مهم نیست شما از کدام دیوایس این شرکت استفاده میکنید .. آیفون یا آیپاد ؟ اپل واچ یا آیپد و یا حتی یک مک بوک قدرتمند ! در همه ی این دیوایس ها برای دانلود برنامه گرفته تا فعالسازی کلیه امکانات دیوایس خود به اپل ایدی نیاز دارید . جهت ساخت اپل ایدی به یک ایمیل معتبر ، اطلاعات تماس کامل ، هویت و آدرس معتبر کشوری به غیر از ایران احتیاج داریم ! متاسفانه کشور عزیزمان در شرایط تحریم در این مورد نیز مظلوم واقع شده است . پس از ساخت اپل ایدی شما قادر به استفاده از تمامی امکانات دیوایس . دسترسی به اپ استور جهت دانلود برنامه و بازی و همچنین 5 گیگابایت فضای اختصاصی آی کلود جهت ذخیره اطلاعات و پشتیبان گیری خواهید بود .

اپل ایدی کدام کشور معتبر است ؟

به صورت کلی تفاوت چندانی در اعتبار اپل ایدی کشور ها نیست . اما پیشنهاد ما به شما اپل ایدی کشور آمریکا است . با داشتن اپل ایدی معتبر آمریکا امکان خرید گیفت کارت های کشور آمریکا که 90% گیفت های بازار را تشکیل میدهند، دسترسی سریع تر به آپدیت ها و برنامه های جدید را خواهید داشت . همچنین بسیاری از نرم افزار ها و بازی های ارائه شده فقط در استور آمریکا ارائه میشود .

خرید اپل ایدی معتبر آمریکا از اپل کارت

با توجه به شرایط تحریم و پیچیدگی مراحل ساخت اپل ایدی امکان خرید اپل ایدی در اپل کارت 24 فراهم گردیده است . کافیست اپل ایدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با یک کلیک و پرداخت هزینه اطلاعات اپل ایدی بلافاصله به صورت خودکار برای شما ایمیل و پیامک خواهد شد . ما به شما یک اکانت اپل ایدی معتبر و فعال با اطلاعات کامل ، سوالات امنیتی و … ارائه میدهیم . کلیه اکانت های ما قابلیت تغییر ایمیل ، رمز عبور و سوالات امنیتی را خواهد داشت .

چرا باید به شما اعتماد کنیم ؟

اپل کارت 24 دارای نماد اعتماد 2 ستاره از وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده و کلیه فعالیت های خود را زیر نظر نهاد های مربوطه و با مجوز کامل انجام میدهد . هر اکانت اپل ایدی تنها به یک نفر فروخته خواهد شد و پس از فروش هر اکانت به صورت کامل از سیستم حذف میگردند . دقت کنید با خرید اپل ایدی ارزان با مشکلاتی از جمله عدم پشتیبانی های آتی و از کار افتادن گوشی همراه خود دچار نشوید ! همچنین امکان تغییر کلیه اطلاعات اپل ایدی اعم از کلمه عبور ، ایمیل ، سوالات امنیتی ، ایمیل نجات و تاریخ تولد برای کاربران فراهم خواهد بود . پشتیبانان ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات شما هستند .

تفاوت اپل ایدی آماده و اپل ایدی با ایمیل دلخواه چیست ؟

اپل ایدی آماده یک اکانت از قبل ساخته شده بوده که با ایمیل های شرکت ما ساخته و وریفای ( فعال ) شده است . مزیت این محصول تحویل فوری بلافاصله پس از خرید است . همچنین امکان تغییر کلیه اطلاعات اپل ایدی آماده نیز فراهم است . در اپل ایدی با ایمیل دلخواه اکانت شما با ایمیل ارائه شده توسط شما ساخته و وریفای خواهد شد . اپل ایدی دلخواه تحویل فوری ندارد و کارشناسان ما باید حتما جهت وریفای اپل ایدی با شما تماس بگیرند . این پروسه بین 2 تا 8 ساعت کاری زمان خواهد برد. در صورتی که نیاز فوری به خرید اپل ایدی آنلاین دارید . اپل ایدی فوری انتخاب مناسبی خواهد بود . جهت خرید اپل ایدی معتبر آمریکا میتوانید از طریق این لینک اقدام  نمایید .

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی اپل کارت 24به شماره تلفن 03136638270 تماس بگیرید.

آموزش سئو کلاه سفید

مقاله یاد خواهید گرفت که اِمیل (Emil) چگونه با سئو کلاه سفید و روش های اصولی توانست سایت خود را به رتبه اول در نتایج موتور جستجوی گوگل برساند. (در این مقاله همچنین مشاهده می‌کنید که او چگونه از این رتبه برای به دست آوردن درآمدی ۱۰۰ هزار دلاری در ماه استفاده کرد.) اما امیل دیگر کیست؟ نگران نباشید. ما در اواسط مقاله او را به شما معرفی خواهیم کرد.

در این مقاله قرار است به صورت مرحله به مرحله و با مطالعۀ موردی، استراتژی سئو کلاه سفید را با هم مرور کنیم.

امیل چگونه از تکنیک آسمان خراش برای به دست آوردن ۴۱۹۹۲ بازدید از صفحات (Page Views)، رتبه اول در نتایج موتورهای جستجو و درآمد ماهیانه ۱۰۰ هزار دلاری استفاده کرد؟

محتوای تکنیک Skyscraper امیل در ماه آوریل شروع به کار کرد. او امیدوار بود با استفاده از این روش بتواند صفحات سایت خود را به رتبه اول موتورهای جستجوگری همچون گوگل بیاورد. او پُست خود را از طریق ایمیل برای مشترکین خود ارسال کرد. همین امر باعث شد ۴۱۹۹۲ بازدید از صفحه به دست آورد:

چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

همچنین پُست او ۶۴۵ بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد:

سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک

توییت های بسیاری از طرف هزاران فالوور به دست آمد:

سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک

مهم تر از همه این موارد، دستیابی به بک لینک های با کیفیت بود:

سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک

و این ها تنها قسمتی از موفقیت پُست Emil بود.

به اشتراک گذاری و بازدید از صفحات موفقیت خوبی به شمار می آیند اما آیا این روش سود حاصل از سرمایه را در طولانی مدت بر میگرداند؟

اگرچه پُست وبلاگ Emil هفت ماه قبل منتشر شده است اما همچنان ترافیک زیادی را به وب سایت شان می کشاند که در نهایت منجر به فروش محصولات می شود. حتما از خود می پرسید چطور؟ امیل اینکار را از طریق سئوی کلاه سفید انجام داد.

بک لینک های جدیدی که او در این مدت ایجاد کرده بود باعث افزایش رتبه سایت برای کلمه کلیدی انتخابی “wellness program ideas” در نتایج گوگل شد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

همین دست یابی به رتبه ۱ در گوگل (و ترافیک حاصل از رسانه های اجتماعی) باعث ایجاد بیش از ۱۰۰۰۰ بازدید کننده از صفحات در هر ماه شده است:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

و از آنجایی که پُست Emil ترافیک اُرگانیک با کیفیتی را جذب می کند، می توان مطمئن بود که تعداد زیادی از بازدید کنندگان در نهایت به مشتری تبدیل می شوند:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

مهم تر از همه این موارد، این راهنما به اِمیل کمک کرد ترافیک صفحه اصلی سایتش را تا ۵۹%افزایش دهد که عدد چشمگیری است.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

از آنجایی که نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت امیل بسیار خوب است، این ترافیک  توانسته است بیش از ۱۰۰ هزار دلار در ماه در آمد داشته باشد. در شکل زیر اهمیت این موضوع را به خوبی مشاهده می کنید:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

حالا سوال اینجاست:

امیل چگونه توانسته است یک وبلاگ معمولی را به ماشین پولسازی تبدیل کند؟

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بیان کنیم اجازه دهید آشنایی مختصری با امیل داشته باشیم. امیل شور (Emil Shour) مسئول بازاریابی محتوا و سئو در سایت SnackNation است. این وب سایت، خدمات ارسال و تحویل میان وعده های سالم را به عهده دارد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

اولین روزی که امیل کار خود را در این شرکت آغاز کرد با یک درخواست از طرف رئیسش مواجه شد. او از اِمیل خواست برای سایت بک لینک هایی تهیه کند. در این زمان، وضعیت سئوی سایت زیاد جالب نبود. آنها در سایت خود چند نوع پست معمولی منتشر کرده بودند که تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت ایجاد نکرده بود. مثلاً عکس زیر تصویری از یکی از پُست های آنهاست. عنوان این پُست “سرویس های ارسال میان وعده به ۳ شکل در سلامت کارمندان تاثیر می گذارند” است:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

در حقیقت تمامی پست های آنها بازخورد خوبی دریافت نکرده و تنها در چند مورد به اشتراک گذاشته شده بود:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

امیل در این باره می گوید:

زمانی که ما کار خود را بر روی سئوی سایت آغاز کردیم، وبلاگ تنها چند پُست مناسب داشت. ما به دنبال کلمات کلیدی که خارج از حوزه و تخصص کاری مان باشد نرفته بودیم. اما چیزهای زیادی وجود دارد که مردم به هنگام خرید میان وعده به دنبال آن می گردند و ما باید بر روی تمامی این موارد تمرکز می کردیم.

امیل شور

امیل خیلی زود متوجه شد اگر قرار باشد تولید محتوا به همین شکل ادامه داشته باشد، دریافت بک لینک مشکلی را حل نمی کند. همانند بیشتر افراد، امیل نیز کار خود را از موتور جستجوی گوگل آغاز کرد.

چگونه یک برخورد تصادفی همه چیز را تغییر داد

جستجوی امیل در گوگل او را با پستی با عنوان “مطالعه موردی استراتژی محتوا: ۳۶۲۸۲ خواننده، بیش از ۱۰۰۰ مشترک ایمیل” که در سایت Backlinko منتشر شده بود، آشنا کرد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

این پست در مورد فردی است که از تکنیک Skyscraper برای تولید ۴۸۶۵ بازدید صفحات (Page views) در یک هفته استفاده کرده است:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

زمانی که اِمیل این پست را مطالعه کرد ایده ای به ذهنش خطور کرد که آن را از زبان خودش می خوانیم:

من این پست را چندین بار مطالعه کردم زیرا بسیار شگفت انگیز بود. با خودم می گفتم من هم می توانم اینکار را انجام دهم. باید بتوانم از عهده اینکار بر بیایم. بعد از خواندن مقاله، تصمیم گرفتم به صورت عملی از آن استفاده کنم.

امیل شور

در ادامه با نتایج شگفت انگیزی روبرو می شوید که امیل با استفاده از تکنیک آسمان خراش به دست آورده است. در ادامه با کارهایی که امیل انجام داده است آشنا می شوید. مراحل زیر را به دقت مطالعه کنید.

مرحله صفر: یک کلمه کلیدی عالی پیدا کنید

امیل تمامی کارهای خود را با تحقیق بر روی کلمات کلیدی آغاز کرد. زمان زیادی طول نکشید که فهمید بیشتر افراد در جستجوهای خود به دنبال میان وعده های سالم نیستند. به عنوان مثال یک کلمه کلیدی مثل ” ایده های مرتبط با میان وعده های سالم” (healthy office snack ideas) در ماه تنها ۲۰ بار جستجو می شود و این مقدار به هیچ عنوان قابل قبول نبود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

اما قسمت جالب ماجرا این جاست. امیل بر اساس جستجوهایی که انجام داد به این نتیجه رسید افرادی که علاقمندِ میان وعده سالم برای اداره خود هستند، به موضوع “سلامت کارمندان” (کلمه کلیدی employee wellness) نیز علاقه مندند.  بنابراین سعی کرد کلمه کلیدی سلامت کارمندان را در Google Keyword Planner مورد بررسی قرار دهد:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

به همین ترتیب توانست کلمۀ کلیدی طلایی پیدا کند:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

خب، ابن کلمۀ کلیدی بود که مشتریان امیل در جستجوهای خود استفاده می کردند.  به دست آوردن این کلمۀ کلیدی شروع بسیار خوبی بود. اما مسئله مهمی در این میان وجود داشت که امیل باید به آن توجه می کرد. قیمت پیشنهادی برای این کلمه کلیدی در گوگل ادوردز ۷ دلار بود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

و در صفحات اول گوگل، تبلیغات زیادی در این مورد وجود داشت.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

تمامی تبلیغات ادوردز این موضوع را نشان می داد که تمایل و قصد تجاری بسیار قوی در مورد این حوزه وجود دارد. به عبارت دیگر افرادی که به دنبال این کلمات کلیدی هستند جزو مشتریان احتمالی در نظر گرفته می شوند. اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. حالا امیل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودش را پیدا کرده است و باید به دنبال رقبا باشد.

مرحله ۱: یافتن محتوایی که هم اکنون برای کلمه کلیدی انتخابی رتبۀ بالایی در موتورهای جستجوگر دارد

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب با حوزه کاری خود را پیدا کردید، باید بدانید در حال حاضر چه محتوایی در اینترنت برای این کلمات وجود دارد. در این صورت قادر خواهید بود برنامه ریزی خود را بر همین اساس انجام دهید. چگونه می توان محتوایی را پیدا کرد که توانسته است به خوبی کار کند و بازدید کننده مناسبی دریافت نماید؟

برای اینکار کافیست در گوگل چند جستجوی ساده انجام دهید. ابتدا کلمات کلیدی مد نظر خود را جستجو کنید و نتایج را به دقت بررسی نمایید. سپس به دنبال کلمات کلیدی باشید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی مد نظر شما دارد. به عنوان مثال:

امیل در گوگل به دنبال کلمه کلیدی “ایده های سلامت کارمندان ” (employee wellness program ideas)، “برنامه های سلامت” (wellness programs) و “برنامه های سلامت سازمانی ” (corporate wellness programs) بود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

بعد از جستجوهایی که انجام داد متوجه چند گرایش و روند جالب در نتایج گوگل شد. اولاً، بیشتر نتایج موجود در صفحۀ اول، لیست مختلفی از ایده های مرتبط با سلامتی بود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

ثانیاً Emil متوجه شد که نتایج موجود در صفحات اول چند عیب بزرگ دارند. به عنوان مثال، ۴ مورد از ۱۰ نتیجه برتر در صفحۀ اول گوگل به صورت PDF بود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

لزومی به گفتن نیست، اما همه می دانیم فرمت PDF به هیچ وجه کاربرپسند نیست. اِمیل همچنین متوجه شد که برخی از موارد موجود در این لیست، جزییات کافی را در خود ندارند. برخی از این مقالات تنها به بیان لیستی از ایده ها پرداخته بودند و هیچ توضیح کاملی در مورد موضوع ارائه نکرده بودند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

همانطور که می دانید اگر مقاله ای نتواند جزئیات کافی در مورد یک موضوع خاص را پوشش دهد، تعامل زیادی از طرف کاربران دریافت نخواهد کرد. اِمیل متوجه شد که نتایج صفحۀ اول گوگل، محتوای بصری همچون تصویر، فیلم، نمودار و اسکرین شات را در خود ندارد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

محتواهایی که حداقل یک تصویر در خود دارند، می توانند به طور میانگین ۴۳% بیشتر از پُست هایی که متن دارند به اشتراک گذاشته شوند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

در نهایت اِمیل به این موضوع نیز پی برد که محتوای موجود در صفحات اول گوگل، خسته کننده است و می تواند حوصله کاربر را سر ببرد. واضح است که کلمه کلیدی employee wellness programs، تنها موضوع داغ و جذاب بروی کرۀ زمین نیست. اما این موضوع باعث نمی شود متن خسته کننده ای همچون شکل زیر دربارۀ آن نوشته شود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

در این شرایط امیل مجبور شد جرات به خرج دهد و پا را فراتر از این موضوع بگذارد تا متنی جالب و سرگرم کننده ایجاد کند.

مرحله ۲: مطلبی بنویسید که ارزش رتبۀ یک گوگل را داشته باشد

بگذارید با شما صادق باشیم. دست یابی به رتبۀ یک گوگل با به روزرسانی مرتب وبلاگ هیچ ارتباطی ندارد. شاید تعجب کنید، اما این کاملاً حقیقت دارد. توانایی شما برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل، به دو عامل بستگی دارد:

  • تولید محتوایی که ارزش رسیدن به رتبۀ یک گوگل را داشته باشد.
  • ترویج و توسعۀ محتوا (از طریق ارسال ایمیل، شبکه های اجتماعی و …)

این دو دقیقا همان کارهایی هستند که باید در این مرحله به خوبی انجام دهید. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان مطلب درجه یک نوشت؟ خب، اجازه دهید پاسخ این سوال را در کارهایی که امیل انجام داده است پیدا کنیم.

پُستی که امیل در سایت منتشر کرد نسبت به سایر مقالات ایده های بیشتری را در ارتباط با سلامت در خود داشت

بیشتر مطالبی که اِمیل در مورد ایده های مرتبط با سلامتی در اینترنت پیدا کرده بود تنها ۵ الی ۱۰ مورد را لیست می کرد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

و تنها چند نویسنده بیشتر از ۵۰ مورد را نام برده بودند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

در این میان، امیل تصمیم گرفت بیشتر از ۱۲۰ ایده را در این مورد بنویسد. تنها یک مشکل وجود داشت. امیل تنها ۵۰ ایده مناسب برای نوشتن پیدا کرد. اما این تعداد ایده به هیچ عنوان مناسب نبود. به همین خاطر سعی کرد با تمامی افراد فعال در شرکت صحبت کند و ایده های بیشتری به دست آورد. در نهایت به ۶۰ ایده دست پیدا کرد. ۶۰ ایده نیز خوب بود اما باز هم برای به دست آوردن بازدیدکننده، عدد مناسبی نبود. حالا امیل چگونه می توانست با این ایده به رتبه یک گوگل دست پیدا کند؟  او ایده ای داشت که توانست آن را به خوبی پیاده سازی کند.

امیل از متخصصان خواست ایده های خود را به اشتراک بگذارند

امیل فهمید با استفاده از نظرات سایر متخصصان می تواند ایده های زیادی جمع آوری کند. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. شرکت SnackNation با شرکتهای زیادی در حوزۀ میان وعده های سالم همکاری می کند. امیل حدس زد که این شرکت ها می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند. البته حدس او کاملا درست بود. امیل تیم فروش را جمع کرد و از آنها خواست ایده های خلاقانه شرکت ها را جمع آوری کنند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

و تیم فروش به خوبی با اِمیل همکاری کرد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

او همچنین از وبلاگ نویسانی که در مورد سلامت کارمندان مطالبی می نوشتند درخواست کرد، ایده های خود را با وی در میان بگذارند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

و آنها نیز به خوبی از این ایده استقبال کردند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

به لطف همکاری متخصصان، امیل توانست ۱۲۰ ایده مختلف و کارساز را به دست آورد. مقاله ای که امیل در این باره نوشت ۴۹۷۹ کلمه بود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

حالا زمان ارسال محتوا به مرحله بعدی فرا رسیده است.

امیل محتوای خود را به چند بخش تقسیم کرد

مطالعه ۱۲۰ ایده در یک مقاله برای بیشتر افراد خسته کننده است. همچنین سایر سایت ها، محتوای خود را بخش بندی نکرده بودند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

به همین خاطر امیل تصمیم گرفت ایده های خود را به ۷ بخش مختلف طبقه بندی کند:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

این بخش بندی نه تنها می توانست خواندن این محتوا را برای بازدید کنندگان راحت تر کند بلکه لینک های بهتر و بیشتری را در گوگل ایجاد می کرد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

بر اساس تجربۀ شخصی خود می توانم بگویم، لینک های این چنینی می تواند باعث افزایش کلیک و در نهایت افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شود.

امیل با کمک فایل های چند رسانه ای مانند ویدئو و عکس بر جذابیت مقالۀ خود افزود

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، بیشتر مقالاتی که در رتبه های اول گوگل قرار داشتند تقریبا هیچ تصویری نداشتند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

به همین خاطر امیل سعی کرد از تصاویر جذاب و چشم نواز در محتوای خود استفاده کند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

او همچنین از فیلم های مفید و کاربردی در مقاله خود استفاده کرد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

در نهایت امیل سعی کرد محتوایی سرگرم کننده و جذاب را منتشر کند

اینکه شما در مورد “بیمه زندگی” مطلبی را می نویسید یا ترفندهایی را برای پیشرفت زندگی بیان می کنید، اهمیتی ندارد. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید، جذاب بودن متن است. متن شما نباید خسته کننده باشد. اگر کاری کنید که مخاطبان از خواندن محتوایتان خسته شوند، بر روی سایر سایت ها کلیک خواهند کرد. به همین خاطر امیل سعی کرد نوشته اش جذاب و تعاملی باشد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

پس از آنکه اِمیل توانست مقالۀ خود را ایجاد کند، تقریباً پیروز این رقابت به شمار می آمد.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

بعد از چند هفته توانست پستی با عنوان”۱۲۱ ایده سلامتی کارمندان در شرکت” منتشر کند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

خب، حالا که پُست امیل در دنیای مجازی منتشر شده است، باید به فکر مراحل بعدی باشد.

مرحلۀ ۳: محتوای خود را ترویج و توسعه دهید.

علی رغم تمامی چیزهایی که تا به حال در مورد سئوی کلاه سفید شنیده اید، موارد و گزینه های بسیار زیادی دربارۀ آن وجود دارد و انتشار یک پُست با کیفیت کافی نیست. درست است که ایجاد یک محتوای خوب می تواند فرآیند لینک بیلدینگ را ساده تر کند اما این تنها آغاز راه است.

بهتر است بدانید روزانه بیش از ۲ میلیون پُست در اینترنت منتشر می شود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

شاید بتوان گفت سخت ترین مرحله برای دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو، لینک سازیمناسب است.  در ادامه با ۶ استراتژی تبلیغاتی آشنا خواهید شد که امیل از آنها برای توسعۀ پُست خود استفاده کرده است:

اِمیل قبل از اینکه محتوای خود را ترویج دهد، نظر اشخاص متخصص را به دست آورده بود

امیل پیش از اینکه پُست خود را منتشر کند متوجه شد که مطلبی عالی و مفید ایجاد کرده است. به همین خاطر تصمیم گرفت محتوای خود را توسعه دهد. ابتدا وبلاگ هایی را پیدا کرد که در مورد سلامت کارمندان مطلب نوشته بودند. سپس پیغام زیر را برایشان ارسال کرد.

( تعداد کل: 16 )
   1       2       3    >>