سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

نکاتی از سئوی داخلی یک وبسایت

نطور که می دانید موتورهای جستجوگر هر سال، برخی از قوانین و چارچوب های خود را تغییر می‌دهند. به همین دلیل وب مستر ها باید این قوانین جدید را مطالعه کنند و برای بهبود وضعیت سئو داخلی سایت و سئو خارجی خود تغییرات لازم را اعمال کنند.

خب شاید بعضی از شما تفاوت میان سئو داخلی سایت و سئو خارجی آن را ندانید. به طور ساده، سئو داخلی سایت، به بهینه سازی محتوای صفحات برای موتورهای جستجو اشاره دارد. در طرف دیگر سئوی خارجی سایت قرار دارد. سئوی خارجی شامل فعالیت هایی است که خارج از سایت (در فضای اینترنت) و برای افزایش اعتبار سایت نزد موتورهای جستجوگر انجام می شود.

طبیعتاً بهتر است که در ابتدا، سئو داخلی سایت خود را بررسی کنید و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نمایید. پس از آنکه از وضعیت سئو داخلی سایت خود مطمئن شدید می توانید با خیال راحت فعالیت های سئوی خارجی خود را (مانند لینک بیلدینگ و …) آغاز کنید.

در این مقاله تلاش کرده ایم به کمک یک اینفوگرافیک، آخرین نکات مرتبط با سئو داخلی سایت را با شما در میان بگذاریم. مطمئن باشید رعایت این نکات ساده می تواند وضعیت سئو داخلی سایت تان را بهبود بخشد و روند پیشرفت رتبه سایت تان در موتورهای جستجوگر را تسریع کند.

امیدواریم اینفوگرافیک حاضر بتواند، همۀ این اطلاعات را به زبان ساده در اختیارتان قرار دهد. همچنین، لازم است ذکر کنیم، جهت راحتی دوستان وردپرس کار، راهکارهای مرتبط با سئو وردپرس نیز در این مقاله به طور واضح بیان شده است.

سئو داخلی سایت - چگونه سئو داخلی سایت خود را انجام دهیم.

به طول دامنه و تعداد کلمات آن دقت داشته باشید

به گفتۀ مَت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل، ۳ تا ۵ کلمۀ ابتدایی در آدرس وب سایت از اهمیت بالایی برخودارند. چند نمونه از URL هایی که برای سئو داخلی سایت ضرر دارند:

  • http://www.novin.com/123456
  • http://www.novin.com/in-url-kheili-toolani-ast-blah-blah-blah

نمونه ای از یک URL خوب:

  • http://www.novin.com/blog/types-of-links-both-good-and-bad

البته ناگفته نماند هر چند که بهینه کردن کلمات انگلیسی url مفید است، اما تاثیر استفاده از url فارسی هم نباید دست کم گرفت. البته هزینه این کار، از دست دادن زیبایی و سادگی url سایت است. و همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، انتخاب ما گزینه دوم بوده است.

بهینه سازی URL هایی که برای سئو ضرر دارند

با استفاده از دو روش زیر می توانید آدرس صفحاتی که برای موتورهای جستجوگر مضر هستند را بهینه سازی کنید.

  • استفاده از پلاگین‌های وردپرس همچون PrettyLink (این پلاگین در وردپرس لینک جدید را به URL قدیمی Redirect می‌کند).
  • تغییر روند ساختار ایجاد URL (قابل اجرا در وردپرس)

شاید هم نخواهید که با تغییر دادن url، رتبه فعلی تان را از دست دهید. بنابراین بهترین راه این خواهد بود که فقط در url های جدید این نکته را اعمال کنید.

بهینه سازی عنوان مطالب

  • تگ متای عنوان مطالب شما باید بین ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر باشد.
  • برای تیتر مطالب خود از تگ های H1 استفاده کنید. همچنین، از تگ های H2 و H3 برای سر فصل ها استفاده نمایید.
  • در متنِ تگ عنوان، حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید تنها ۶۰ کاراکتر از تگِ عنوان مقالات (یا هر تعداد کاراکتری که یک صفحۀ نمایشگر ۵۱۲ پیکسلی نمایش دهد) به مخاطبان نشان داده می شود.

چگونه عناوین نامناسب مطالب قدیمی خود را بهینه سازی کنید

با استفاده از پلاگین هایی مانند Yoast SEO می توان به راحتی این عناوین را تنظیم نمود. Yoast مشکلات موجود در عناوین و description ها را شناسایی می کند. اگر پلاگین سئو را بر روی وردپرس خود نصب ندارید، همین الان آن را نصب کنید!

استفاده از تصویر و فایل های چند رسانه ای

برای بهینه سازی داخلی سایت، بهتر است در محتوای تولیدی خود از عکس/تصویر، فایل های صوتی و ویدیویی استفاده کنید. هر کدام از این فایل ها می توانند مخاطبان خاصی را به وب سایت شما جذب کنند.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.