سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

تاثیر ایده بر سئو سایت

یک ماجراجویی تبدیل می کند و باعث می شود مخاطبان شما بخواهند محتوایتان را بارها و بارها به اشتراک بگذارند.

گذاشتن زمان و انرژی بر روی یک ایده ی بد می تواند باعث از بین رفتن منابع شود و حتی بازدیدکنندگان سایت تان را ناامید کند. علاوه بر این، اگر تصمیم گیرندگان یک شرکت ببینند شما هزینه های زیادی را بر روی ایده های ناموفق صرف می کنید، در نهایت اعتبار، اطمینان و حتی شغل خود را از دست خواهید داد.

اما لزومی ندارد نگران باشید، شما هم می توانید ایده های خوبی برای تولید محتوای سایتتان داشته باشید. به دست آوردن ایده های مناسب می تواند منجر به افزایش ترافیک، نرخ تبدیل و درآمد سایت شود.

ایده ها از کجا می آیند؟

اگر خوب به اطراف خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که ایده ها در همه جا حضور دارند. برخی اوقات باید بر روی آنها تمرکز کنید تا بتوانید ایده ی مناسبی بیابید. تاکتیک هایی که در ادامه با هم مرور می کنیم می تواند به شما کمک کند تا بهترین ایده ها را بیابید.

منبع اول: استفاده از Swipe File

ایده ها از کجا می آیند؟ چگونه ایده های ناب به دست آوریم؟

اگر در حال حاضر پوشه ای برای نگهداری ایده ها، تصاویر، رویکردها و فناوری های جدید ندارید تا بتوانید از آن الهام بگیرید، همین امروز دست به کار شوید. ابتدا یک پوشه برای هر موضوع ایجاد کنید و پوشه خود را با ایده های مختلف به روز رسانی کنید تا هر زمان که نیاز به ایده جدید داشتید از محتوای موجود در پوشه استفاده کنید. اگر حجم محتوای موجود در پوشه تان کم شد، به عقب برگردید و دوباره ایده های آن را مرور کنید. مطمئن باشید در طول زمان می توان از هر ایده ای به روش های مختلف استفاده کرد. بررسی و مرور ایده هایی که به شما انگیزه می دهد می تواند بهترین روش برای آغاز جلسات طوفان فکری باشد.

این پوشه ممکن است به هر شکل و حالتی که شما دوست دارید ایجاد شود. فولدر ایمیل، اپلیکیشن یا حتی یک پوشه فیزیکی برای نگهداری ایده های مختلف، مناسب خواهند بود. برخی از برنامه ها و نرم افزارهای محبوب مانند Pinterest، Evernote و Trello نیز می توانند ایده های شما را در خود نگه دارند. برخی از اپلیکیشن های قدرتمند همچون Musepeak و Mural.ly نیز می توانند گزینه های بسیار خوب و پییچده ای را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند.

منبع دوم: طوفان های فکری موفقیت آمیز

ایده ها از کجا می آیند؟ طوفان فکری در بازاریابی محتوا

هر کسی می تواند طوفان فکری انجام دهد اما تنها تعداد کمی از افراد هستند که قادرند این کار را به خوبی انجام دهند. برای اینکه بتوانید جلسات طوفان فکری را با موفقیت انجام دهید، راهنمایی های زیر را دنبال کنید. این موضوع بدین معناست که فرقی نمی کند که جلسه شما در اتاق یک دفتر مجلل برگزار شود یا یک تخته مشترک در Pinterest. نکته مهم این است که همه ایده های موجود مهم هستند یا حداقل در حال حاضر مهم هستند. به یاد داشته باشید که این موضوع یک ضرورت است زیرا حتی وجود یک نفر در جلسه که دائماً ایده ها را زیر سوال می برد نیز می تواند باعث از بین رفتن طوفان فکری شود.

شرکت کنندگان

یک جلسه طوفان فکری خوب، معمولاً در برگیرنده دو یا چند نفر (چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین) است که دارای اهداف مشترکی هستند. شما می توانید تعداد افراد را تا هر مقدار که می خواهید، افزایش دهید. فقط به خاطر داشته باشید که افراد را به گروه های کوچک تر تقسیم کنید تا فرآیند گزارش دهی سریع تر شود.

بهتر است افرادی را در جلسات خود شرکت دهید که هیچ آشنایی با پروژه در یک جلسه طوفان فکری ندارند زیرا این افراد بدون پیش داوری وارد بحث می شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است اعضای سایر تیم ها را نیز در جلسات خود شرکت دهید. به طور مثال گاهی اوقات به یک طراح نیاز دارید تا بتوانید آخرین تکنیک های بصری را درک کنید. در این شرایط اگر طراحی در جلسه خود نداشته باشید ممکن است نتوانید کار را به درستی پیش ببرید.

برخی از افراد ایده های خوبی برای طوفان فکری دارند و برخی دیگر … توانایی های دیگر دارند. در مورد ترکیب اعضایی که در جلسات طوفان فکری شرکت می کنند زیاد نگران نباشید. شما می توانید تا جایی که امکان دارد این ترکیب ها را عوض کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

پارامترها

چند پارامتر ضروری را در ابتدای جلسات خود بیان کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اعضا را محدود نکنید. استفاده از واژه هایی همچون نباید یا نمی توانید، ممکن است خلاقیت افراد را در جلسه محدود کند. یک ناظر خوب می تواند همه محدودیت های مهم را در ذهن داشته باشد و در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کند.

نکاتی مهم برای جلسات طوفان فکری

برای اینکه جلسات خوبی داشته باشید برخی از این ترفندها و نکات را اجرا کنید:

جلسات طوفان فکری فرصت مناسب ایده پردازی در بازاریابی محتوا

اجازه دهید خلاقیت در میان افراد جریان داشته باشد: اگر گروه شما به طرز عجیبی ساکت است، سعی کنید به طریقی یخ موجود در جلسه را بشکنید تا سریع تر به هدفتان برسید.

حوزه و محدودیت را در جلسات طوفان فکری باز بگذارید

حوزه و محدوده بحث را باز بگذارید: از آنجایی که در این مرحله، هر ایده ای به عنوان ایدۀ خوب محسوب می شود، سازماندهی کردن دقیق آن بسیار مهم است. به طور مثال صحبت ها را با “نه، اما” ادامه ندهید و به جایش از استراتژی “بله و” استفاده کنید. این موضوع بدین معناست که شما به همۀ ایده بها می دهید و سعی می کنید آنها را بهبود بخشید.

جرقه خلاقیت را پیدا کنید

یافتن جرقه خلاقیت: بهتر است از فرمول AIDA برای افزایش ظرفیت بازگشت سود حاصل از سرمایه (ROI) در محتوای خود استفاده کنید. این موضوع بدین معنی است که به دنبال ایده ای باشید که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند، تمایل افراد را برانگیزد، میل آنها را افزایش دهد و آنها را به انجام یک فعالیت خاص وا دارد. اعضای جلسه را تشویق کنید دوباره بر روی این معیارها تمرکز کنند. این کار باعث می شود خلاقیت در این حوزه افزایش پیدا کند.

همه چیز را ثبت کنید - طوفان فکری

ثبت همه موارد: هر ایده ای که بیان می شود را بر روی وایت برد یا هر جایی که همه افراد گروه می توانند مشاهده کنند، یادداشت کنید. از ایده ها تصویر برداری کنید یا از آنها یادداشت بردارید. باید به خاطر داشته باشید که ثبت اطلاعات می تواند به شما در به دست آوردن ایده های جدید یا یافتن اصل ایده فعلی تان کمک کند. ابزارهایی که می توانید در این قسمت برای ثبت اطلاعات از آنها استفاده کنید شامل ،bubble.us MindMapper ،Stormboard و Scapple است.

راب کارپنتر روند پیشرفت طوفان فکری با کمک اعضای خود را این چنین شرح می دهد:

زمانی که فکر می کنیم ایده خوبی داریم، از ابزار Publicate برای به دست آوردن ایده در یک موضوع خاص استفاده می کنیم. با استفاده از این ابزار می توانیم یادداشت هایی را به هر بخش از محتوا اضافه کنیم. همچنین قادر خواهیم بود پُست هایی که دوست داریم به آنها لینک دهیم را مشخص کنیم. این مرحله برای کمک به ایجاد محتوای عالی و منحصر بفرد بسیار مهم است.

منبع سوم: پژوهش رقابتی؛ باید بدانید رقیبتان با چه روشی موفق شده است

پژوهش رقابتی - عملکرد رقبای خود را بررسی کنید.

واضح است که شما محتوای سایر رقبای خود را مطالعه می کنید و با خود فکر می کنید چه چیزی برای محتوای شما جواب می دهد. اما به خاطر داشته باشید همیشه راه هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها رقبایتان را بهتر بسنجید و عملکردشان را بررسی کنید.

شما به احتمال زیاد دو نوع رقیب دارید. این موضوع برای بیشتر کسب و کارها می تواند گیج کننده باشد، به خصوص زمانی که می خواهند سئو و بازاریابی محتوا را با هم ترکیب کنند. شما رقبای سنتی خود را دارید. به عنوان مثال اگر مغازه ای برای فروش قهوه دارید، همسایه شما ممکن است یکی از رقبای موجود باشد. اما به خاطر داشته باشید که شما ممکن است رقبای بسیاری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید. اغلب  بین این دو رقیب همپوشانی وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها را به حال خود رها نکنید زیرا می توانید درس های زیادی از فعالیت های آن ها بگیرید.

برای درک بهتر از وضعیت رقبایتان باید تحقیق و پژوهش کنید. این کار را می توانید با استفاده از ابزارهای سئو انجام دهید. نمودار گردش کاری سئو می تواند ایده هایی را در مورد تجزیه و تحلیل شرایط خود و رقبایتان را در اختیار شما قرار دهد.

اهداف پژوهش شما باید به شکل زیر باشد:

  • در حال حاضر چه موضوعاتی داغ است؟ یا چه کلمات کلیدی توسط کاربران جستجو می شود؟
  • چه محتوایی باعث به دست آوردن لینک می شود؟
  • چه کلمات کلیدی می تواند ترافیک بالایی را به دست آورد؟
  • کاربران در شبکه های اجتماعی چه کسانی را دنبال می کنند و چه چیزی به اشتراک می گذارند؟
  • برندهای برتر در مورد چه موضوعاتی مطلب می نویسند؟

خب، حالا اجازه دهید نگاه عمیق تر و دقیق تری به هر کدام از سوالات بالا داشته باشیم.

در حال حاضر چه موضوعاتی داغ است؟

برای اینکه مطمئن شوید تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی مناسب قرار داده اید، برخی از این کلمات کلیدی را در گوگل ترند جستجو کنید و نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل نمایید. به نمودار زیر نگاه کنید. به خاطر گرایش بیشتر کاربران به موضوع بازاریابی محتوا نسبت به استراتژی محتوا، ما نیز سعی کردیم از این عنوان برای مقاله خود استفاده کنیم:

در حال حاضر چه موضوعی داغ است؟

چه محتوایی می تواند باعث به دست آوردن لینک می شود؟

شما می توانید از سایت Ahrefs یا Open Site Explorer برای بررسی لینک های دریافتی رقبای خودتان استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید بفهمید سایت های رقیب از چه سایت هایی لینک می گیرند و کدامشان بیشترین تعداد لینک را دارند. این کار باعث می شود بینش خوب و عمیقی در مورد موضوعات و محتوایی که برای مخاطبان خود ایجاد می کنید، داشته باشید. شما همچنین می توانید با استفاده از این ابزارها، سایت هایی که بیشترین لینک را به رقبایتان داده اند را بررسی کنید.

چه کلمات کلیدی می تواند ترافیک بیشتری کسب کند؟

از سایت Similar Web استفاده کنید تا ببینید رقبای شما از طریق چه کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را وارد سایت خود کرده اند. همچنین می توانید سری به سایت Ahrefs بزنید تا بهترین محتوا در سایت رقبای خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما کافی شاپ دارید و بعد از جستجو دریافتید که دستور تهیه یک قهوه خوشمزه ترافیک بالایی را به سایت رقیبتان روانه کرده است، می توانید از این گزینه به نفع خود استفاده کنید و یکی از دستورهای العمل های فوق العادۀ خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

با استفاده از Simply Measured نیز می توانید شخصاً ۱۰ پُست برتر برای یک کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.

کاربران در شبکه های اجتماعی چه کسانی را دنبال می کنند و چه چیزی به اشتراک می گذارند؟

با استفاده از ابزارهایی همچون Followerwonk می توانید بفهمید رقبایتان در شبکه اجتماعی توئیتر چه کسانی را دنبال می کنند و توسط چه کسانی دنبال می شوند. شما همچنین می توانید توییت های آنان را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید مشتریان و مخاطبان آنها چه چیزهایی را دوباره توییت (Retweet) کرده اند و به چه چیزهایی علاقمند هستند.

سایت BuzzSumo یک ابزاری عالی برای مشاهده محتوا و پُستهای محبوب در سایت ها و شبکه های اجتماعی است.

در سایت فیسبوک نیز می توانید با تایپ عبارت”Pages liked by people who like [brand]” بفهمید که افرادی که رقبایتان را لایک کرده اند، چه صفحات دیگری را نیز دوست دارند. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که  به شما کمک می کند اطلاعات بسیار خوبی در مورد فعالیت شبکه اجتماعی رقبای خود کسب کنید. برخی از این ابزارها شامل RivalIQ و افزونه Share Metric برای کروم است.

برندهای برتر در مورد چه موضوعاتی مطلب می نویسند؟

ابزاری همچون Fresh Web Explorer یا Google Alerts به شما کمک می کند منشن های یک برند را در اینترنت پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می کند نوع محتوایی که رقیبتان از طریق آن محبوب شده است را بشناسید. همچنین استفاده از این ابزارها می تواند روشی مناسب برای بدست آوردن فرصت های لینک بیلدینگ باشد. علاوه بر این ها، بد نیست بدانید که کاربران اینترنت درباره شما چه نظری دارند.

جستجو رقابتی فراتر از وبلاگ

زمانی که در حال تجزیه و تحلیل هستید، فراموش نکنید که باید انواع محتوای رقبای خودتان را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید همه فعالیت های آنها را زیر نظر بگیرید، سعی کنید در همه کمپین های ایمیلی شان مشترک شوید. هر چیزی که در این کمپین نظر شما را جلب کرد، بسیار با اهمیت خواهد بود. همچنین شما باید صفحات فرود، نقد و بررسی ها و توضیحات مرتبط با محصولات را نیز مورد بررسی قرار دهید.

نکته ای در مورد ایده های رقبایتان

همانطور که قبلاً نیز گفتیم شما می توانید از ایده رقبای خود استفاده کنید .به عنوان مثال اگر کافی شاپ دارید ایده قرار دادن دستور تهیه یک قهوه می تواند برای شما کارساز و مفید باشد. ممکن است با این تاکتیک موفقیتی به دست آورید. به نظر می رسد سرمایه گذاری بر روی ایده هایی که قبلا موفقیت آمیز بوده است می تواند مفید باشد، اما تقلید همیشه هم کارساز نیست و می تواند شما را از رقبایتان دور کند. بهترین روش برای ایجاد یک محتوای قوی، الهام گرفتن از ایده های دیگران و ساخت ایده ی منحصر بفرد است. ممکن است شما در یک حوزه خاص، مشهور و معتبر باشید. بنابراین قادر خواهید بود از این حوزه استفاده کنید و خود را متمایز سازید. اگر دوست دارید دقیقاً از ایده برندهای دیگر استفاده کنید بخش بعدی می تواند به شما کمک کند.

منبع چهارم: تفکر افقی

گاهی اوقات بهترین روش برای به دست آوردن ایده تازه، نگاه کردن به مسئله از زاویه ای جدید است. به این نوع طرز فکر، تفکر افقی، عمودی یا نردبانی گفته می شود. تفکر افقی، تکنیکی است که بیشتر هنرمندان از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر می خواهید مقالات بیشتری در مورد یک موضوع خاص بنویسید، بهتر است آن را از زوایه دیگری مشاهده کنید. یک قدم به عقب برگردید و دوباره نگاهی به موضوع خود داشته باشید.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.