سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

تولید محتوا و تاثیر آن بر سئو

عضو تیم تولید محتوایی باشید که در یک طبقه مجزا در طول روز، محتوای وب سایت را به روز رسانی می کند، مطالب موجود در این فصل از آموزش بازاریابی نوین از آن دست اطلاعاتی است که باید از آنها مطلع باشید.

اگر منابع و نیازمندی های موجود در این فصل، بسیار بیشتر از توانایی های شماست و شما در حال حاضر قادر به تهیه این منابع نیستید، هیچ جای نگرانی ندارد می توانید مطالب موجود را نشانه گذاری کنید و در زمان درست آنها را اعمال کنید. ما اعتقاد داریم که تمام اطلاعات موجود در این راهنما مهم هستند، اما این موضوع به این معنی نیست که شما باید تمام این نکات را همین الاناعمال کنید.

اگر از فصل ایده پردازی در تولید محتوا خوشتان آمده است، اکنون زمان آن است که به ایده های خود را شکل و فُرم دهید. قبل از اینکه بخواهید فرآیند تولید محتوا را آغاز کنید، بهتر است وظایف خود را سازماندهی نمایید. تهیه یک تقویم محتوا (Editorial Calendar) می تواند اولین گام در زمینه سازماندهی باشد.

تقویم تولید محتوا یا Editorial Calendar

خلاقیت و نظم، متقابلاً منحصر بفرد نیستند. در حقیقت، آنها می توانند همدیگر را تقویت کنند. یک برنامه مستحکم کاری می تواند به شما و تیم نویسندگان تان زمان و فضای کافی را برای خلاقیت ارائه کند. اگر کار خود را به تازگی آغاز کرده اید، این مقاله ممکن است کمی برای شما گیج کننده باشد، اما زیاد نگران این موضوع نباشید. کار کردن با تقویم محتوا به شما کمک می کند از ایجاد محتوای نامناسب جلوگیری کنید، به روند تولید محتوای خود نظم ببخشید و در زمان و هزینه صرفه جویی نمایید.

شما می توانید به سادگی تقویم محتوا ایجاد کنید و نیازهای خود را با آن برطرف سازید. به خاطر داشته باشید که تقویم تولید محتوا یک سند زنده است و با به وجود آمدن موضوعات داغ یا استعفای یک نویسنده باید تغییر کند.

انواع مختلفی از اسناد وجود دارند که برای تقویم تولید محتوا به کار می روند. شما باید نمونه ای را انتخاب کنید که برای تیمتان مناسب است. ساده ترین نوع تقویم تولید محتوا یک تقویم ساده است که شما در قسمت روز های هفتۀ آن، عنوان مقالات را یادداشت می کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از یک تقویم دیواری بزرگ و یک ماژیک استفاده کنید.

تقویم تولید محتوا

تیم هایی که در حال تولید و بهینه سازی محتوا برای برندهای مختلف یا سایر محیط های پیچیده هستند، ممکن است بخواهند اطلاعاتی نظیر دسته بندی موضوعی، اطلاعات نویسنده، نوع محتوا، اطلاعات شبکه های اجتماعی و … را نیز به تقویم خود اضافه کنند.

تقویم های تولید محتوای پیچیده، معمولاً برای محتوای ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن هر کدام از مراحل برای ایجاد و انتشار محتوا، مشخص می شود و فرد می تواند برای انجام آنها وظایف مرتبط را برنامه ریزی و سازماندهی نماید. اگر محتوایی که مسئول تولیدش هستید باید به تایید تیم های مختلف برسد، استفاده از چنین موردی بسیار مفید خواهد بود. در این شرایط، زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه کمتر می شود. اگر در حال استفاده از Google Docs یا فایل های اکسل نیستید، مهم نیست. افراد می توانند به راحتی به اینگونه موارد دسترسی داشته باشند.

تقویم تولید محتوا یا Editorial Calender

تقویم های پیچیده و جامع می توانند در برگیرنده موارد متعددی همچون ایده سازی برای تولید محتوا، بررسی و مرور حقوقی و انتشار مطالب باشد. اگر محتوای شما در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است بخواهید از محلی سازی محتوا برای اطمینان از مناسب بودن پول رایج منطقه، فرمت داده ها و زبان محاوره ای رایج در محتوا استفاده کنید.

مدیریت محتوا

علاوه بر تقویم بازاریابی محتوا، مدیریت کردن محتوا نیز برای تمرکز و برنامه ریزی درست در جهت تولید محتوا بسیار ضروری است. مدیریت به معنی این است که چه کسی مسئولیت محتوا را به عهده می گیرد. چه کسی عملکرد محتوا را ارزیابی می کند؟ چه کسی تازه بودن محتوا را می سنجد؟ چه کسی تصمیم به به روز رسانی یا پاک کردن محتوای قدیمی می گیرد؟ چه کسی جریان های کاری تیم را بهینه سازی و طراحی می کند یا سیستم مدیریت محتوا را انتخاب می کند؟

تمامی نگرانی های مرتبط با این مسائل در دو بخش از مدیریت قرار می گیرد: مدیریت و نگهداری روزانه و استراتژی کلی. در طولانی مدت، این کار به شما کمک می کند بینش خوبی بر روی فرآیند کلی تولید محتوا داشته باشید، اما مراحل کوچک تر را به راحتی می توانید در بین اعضای گروه تقسیم کنید.

یافتن نویسنده

خب، حالا شما یک تقویم تولید محتوا و فردی را در اختیار دارید که مسئول هر مرحله از تولید محتوا شده است. اکنون سوال اینجاست که چه کسی مسئول نوشتن محتوای سایت یا وبلاگ خواهد بود؟ در فصل های گذشتۀ همین راهنما به شما گفتیم که چگونه می توانید از فریلنسرها برای تولید محتوای خود استفاده کنید (یا برای استخدام نویسنده خوب به دنبال چه ویژگی هایی باشید)، اما کار کردن با نویسندگان مهمان نیز می تواند گزینه دیگری برای برون سپاری برخی از پروژه های تولید محتوا باشد. در ادامه با برخی از مزایا و معایب برون سپاری تولید محتوا و استفاده از نیرو های داخلی آشنا می شویم:

نویسنده شرکتنویسندگان مهمان و فریلنسرها
مسئولیت این افراد با چه کسی است؟شماخودشان
پرداخت توسط چه کسی انجام می شود؟شماشما (ممکن است این پرداخت به صورت پروژه ای یا ماهانه باشد)
تخصص در مورد موضوعاتگسترده اما کم عمقعمیق اما محدود
توانایی برای انجام کارهای بیشترهر طور که شما بخواهیدبستگی به ظرفیت فرد دارد
زمان چرخش و تعویضبر اساس برنامه مشخصمتغیر است
هزینه برقراری ارتباطاندکزیاد
مخاطبان اختصاص یافتهکوچک تربه طور بالقوه زیاد

خب، اگر نگاهی به جدول بالا بیندازید متوجه خواهید شد که استفاده از نویسندگان در داخل شرکت نسبت به فریلنسرها و نویسندگان مهمان مزایای بیشتری دارند. این موضوع تا حدودی درست است اما نمی تواند ارزش استفاده از فریلنسرها را از بین ببرد. هر مسیری که انتخاب می کنید (شاید استفاده از هر دو گزینه)، بهتر است از نویسندگانی استفاده کنید که در روابط و ارتباطات موجود حرفه ای هستند و با نحوه کار و پرداخت آشنایی دارند. در برخی از صنایع، نویسندگان مهمان برای به دست آوردن لینک، مطلب را می نویسند. اگر این موضوع در صنعت شما مهم است، بهتر است از این فرصت استفاده کنید. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که برای تولید محتوای ناب و عالی، ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید.

ابزارهای کاربردی در تولید محتوا

یکی از نکات زیبایی که در مورد اینترنت وجود دارد، ابزارهای جدید و جذابی است که هر روز وارد بازار می شوند. در ادامه برخی از ابزارهای جذاب و مفید که به تولید محتوا کمک می کنند را با هم مرور می کنیم:

تقویم تولید محتوا

تقویم محتوا

شما همیشه می توانید از اکسل یا گوگل داکس (Google Doc) برای تنظیم و راه اندازی تقویم تولید محتوا خود استفاده کنید، اما ابزارهای دیگری همچون Trelloتوانایی جمع آوری اطلاعات مختلف را بر روی یک کارت دارند. همچنین این ابزار قابلیت Drag & Drop اطلاعات را به شما می دهد. اگر محتوای شما تاریخ خورده است، ابزار Google Calendar گزینه بهتری برایتان باشد.

تحقیق و پزدازش در تولید محتوا

ایده پردازی و تحقیق

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی مخاطبان بیشتری را جذب می کند، باید تحقیق و پژوهش کنید. دانستن تمایلات و علایق مخاطبان در هنگام تولید محتوا بسیار مهم است. شما می توانید کلمات کلیدی که در ذهن دارید را با ابزار Title Maker به ایده تبدیل کنید. ممکن است نتوانید دقیقاً از همان عناوینی که ارائه شده است در عنوان محتوای خود استفاده کنید، اما برای به دست آوردن موضوعات جدید و نگاه کردن به موضوع از یک زاویه متفاوت، بسیار مناسب خواهد بود.

بعد از اینکه ایده های مرتبط را به دست آوردید، باید ببینید مخاطبان شما در مورد چه چیزی فکر می کنند و در حال جمع آوری اطلاعات بر روی چه موضوعاتی هستند. برای انجام اینکار می توانید از ابزارهایی همچون Survey Monkey استفاده کنید. همچنین، با ابزار Storify این امکان را دارید تا ببینید افراد در سرتاسر پلتفرم های مختلف چه چیزهایی درباره محتوای شما بیان می کنند. همچنین، با استفاده از همین ابزار می توانید موضوعات مورد نظر خود را ذخیره کنید و در زمان مناسب برایشان اینفوگرافیک ایجاد کنید. فراموش نکنید که یک پرسش ساده از مخاطبان در شبکه های اجتماعی نیز می تواند نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.