سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

تاثیر لینکدین بر سئو

لینکدین منبع و مرجع اصلی متخصصانی است که در کار خود جدی هستند. تا پایان آوریل سال ۲۰۱۶، لینکدین حدود ۴۳۳ میلیون عضو داشته است و در هر ثانیه دو عضو جدید به آن اضافه می شوند. به همین خاطر یکی از بهترین شبکه های ارتباطی برای جذب مشتری به شمار می آید. به آمارهای زیر توجه کنید:

آمار مرتبط به شبکه اجتماعی لینکدین

برای اینکه بتوانیم این آمارها را بهتر درک کنیم باید جزئی تر نگاهشان کنیم. در زیر آمار مرتبط با جمعیت کاربران لینکدین را مشاهده می کنید:

آمار مرتبط به کاربران با شبکه اجتماعی لینکدین

اگرچه ۱۲۸ میلیون نفر از کاربران لینکدین از ایالت متحده آمریکا هستند، با این حال لینکدین یک شبکه اجتماعی جهانی است و افراد از سرتاسر جهان به آن دسترسی دارند. این سایت بیش از ۱ میلیون کاربر در هر ۳۸ کشور اقتصاد محور جهان دارد و ایران هم به عنوان یک کشور در حال توسعه از این قاعده مستثنی نیست.

آمار مرتبط با کسب و کارهای موجود در شبکه اجتماعی لینکدین

این تعداد کاربر باعث شده است که لینکدین یک پلتفرم عالی برای بازاریابی B2B محسوب شود. اما اینجا یک موضوع مهم وجود دارد. برای اینکه بتوانید تلاش های بازاریابی خود را با موفقیت انجام دهید باید شبکه خود را گسترش دهید.

به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که با استفاده از آن ها می توانید تعداد اعضای شبکه اجتماعی لینکدین خود را دو یا سه برابر کنید و تعامل، نرخ تبدیل و درآمد بیشتری کسب نمایید. بهتر است بگوییم این مقاله در مورد درآمدزایی بیشتر از طریق لینکدین است.

در پست های لینکدین خود از تصویر استفاده کنید

این موضوع ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، اما در لینکدین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همه ما می دانیم که استفاده از تصویر می تواند میزان تعامل افراد در شبکه های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.

تحقیقات مختلف انجام شده نشان می دهد که افزودن تصویر به پست های لینکدین می تواند میزان بازدید از آن ها را تا ۱۱ برابر افزایش دهد.

واقعیت هایی جالب از شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع بدین معنی است که شما به یک تصویر هدر، تصویر پروفایل و تصویری برای تمامی پست هایی که در صفحه لینکدین خود ارسال می کنید، نیاز دارید تا بتوانید تعداد بازدید از پروفایل خود را چند برابر کنید. شما نمی توانید از هر تصویری استفاده کنید. این تصاویر باید مرتبط با موضوع و مخاطبان هدف تان باشد. به همین خاطر درک صحیح مخاطبانِ هدف، ضروری است.

مخاطبان خود را بشناسید

آیا می دانید مخاطبان شما در لینکدین چه چیزی را می خواهند و به چه چیزی نیازی دارند؟

شبکه ارتباطی هر فردی در لینکدین با دیگران متفاوت است، اما شما می توانید بر اساس داده ها و اطلاعات موجود برخی مسائل مشترک را حدس بزنید.

به عنوان مثال سایت comScore جمعیت حاضر در شبکه های اجتماعی مختلف را بررسی کرده است. اگرچه لینکدین یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان بزرگسالان (۳۰ سال و بالاتر) است، اما بیشتر افراد جوان از ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند.

آمار سنی مربوط به کاربران شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع بدین معناست که نباید نگران بروز بودن باشید. یک رویکرد ساده ی ارتباطی نیز در لینکدین مفید خواهد بود و از این طریق می توانید بازدیدکنندگان و مشتریان با کیفیتی در لینکدین به دست آورید. برای انجام این کار باید محتوای منحصر بفرد و ارزشمند تولید کنید تا افراد را برای کلیک کردن بر روی لینک سایت شما تشویق کند.

عضویت پریمیوم یا پولی در لینکدین به شما اجازه می دهد اطلاعات مختلفی در مورد افرادی که از پروفایل شما بازدید می کنند، پست های شما را می خوانند یا با شما تعامل دارند به دست آورید. بهتر است هر چند وقت یکبار این معیارها را تجزیه و تحلیل کنید. تعاملات، پیام ها، لایک، فالوو، پُست و دیدگاه را فراموش نکنید. با سایر افراد ارتباط داشته باشید.

یک گروه ایجاد کنید

یکی از بهترین روش ها برای افزایش تعداد افراد دنبال کننده تان، ایجاد یک گروه متمرکز در لینکدین است. این کار به شما کمک می کند متخصصانی را که به موضوعات کاری شما علاقه مندند، پیدا کنید. مزیت دیگر ایجاد گروه در لینکدین توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات با افراد است، بدون اینکه نیاز داشته باشید آنها را به عنوان Connection به پروفایل خود اضافه کنید.

ایجاد گروه اولین مرحله برای توسعه و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین شماست.

کارمندان خود را به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ترغیب کنید

اگر در شرکت خود کارمند دارید، بهتر است از آنها بخواهید که در لینکدین فعال باشند. با این کار می توانید به مشتریان خود بفهمانید که شرکتی حرفه ای هستید. همیچنین، فعال بودن کارمندان شما باعث گسترش شبکه اجتماعی تان می شود.

نکته ی دیگر این است که کارمندان می توانند درآمد شرکت شما را افزایش دهند. تصویر زیر مقایسه دو کارمندی است که به ترتیب در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت ندارند و دارند.

کارمندانتان را به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ترغیب کنید

زمانی که کارمندان شما در پروفایل شرکت شما حضور دارند و به صورت فعال با دیگران در ارتباط هستند، میزان دیده شدن پست های شما افزایش پیدا می کند. تنها کاری که کارمندانتان باید انجام دهند این است که صفحه شرکت را به عنوان محلی که در آن کار می کنند، اضافه کنند. از آن پس بسیاری از افراد به طور خودکار صفحه شما را در لینکدین دنبال می کنند.

افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی همچون لینکدین باید از پایه انجام شود. در این میان کارمندانتان نقش بسیار مهمی دارند.

با مشتریان خود در لینکدین ارتباط داشته باشید

مشتریانی که از محصولات و خدمات شما راضی هستند حامیان درجه یکی برای شما به حساب می آیند. لینکدین ابزارهای توسعه ای را فراهم کرده است که به شما اجازه می دهد دکمه Followرا به سایت خود اضافه کنید.

با مشتریان خود در شبکه اجتماعی لینکدین در ارتباط باشید

این ارتباطات با مشتریان می تواند تعداد Endorse مهارت های شما را افزایش دهد. همچنین احتمال اینکه این افراد پُست های موجود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند، بسیار بالا است. علاوه بر این، اضافه کردن دکمه Follow به سایت به شما کمک می کند شبکه گسترده ای، فراتر از لینکدین داشته باشید.

در لینکدین فایل های ویدئویی به اشتراک بگذارید

محتوای ویدئویی میزان تعاملات آنلاین را افزایش می دهد به خصوص زمانی که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل تا ۸۰% می شود. در حال حاضر، فایل های ویدئویی در شبکه های اجتماعی مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست.

اضافه کردن فایل های ویدئویی به پست های لینکدین، پروفایل شما را برای کاربران جذاب تر می کند و همین امر باعث می شود تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. به این ترتیب از طریق محتوای ویدئویی، اطلاعات بیشتری در کمترین زمان به کاربران ارائه می شود و شبکه لینکدین شما به سرعت گسترده تر می شود.

آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود را آنالیز کنید

تجزیه و تحلیل داده یکی از بهترین روش ها برای دانستن چگونگی فعالیت کمپین های آنلاین هستند. اگرچه شما نمی توانید از طریق گوگل آنالیز تعداد بازدید کنندگان پروفایل لینکدین تان را مشاهده کنید، اما می توانید این اطلاعات را از طریق ابزار آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری نمایید.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.