سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

آموزش تبلیغ در موتور جستجوی گوگل

استفاده از تبلیغات گوگل پس از رفع توقیف این سرویس رو به رشد است ، با توجه روند روزافزون این تبلیغات در دنیای آنلاین لازم دیدیم آموزشی در این زمینه در سایت قرار بدهیم تا کاربران عزیز دیگر در گمراهی نمانند و مورد طعمه کلاهبرداری سودجویان قرار نگیرند ، با تشکر از صبر شما جهت این مقاله 

استفاده از روش دوم برای وب سایت های سودمند است که از خدمات Adsense ، در گوگل استفاده کند. Adsense یا همان Ad serving programe برنامه ای از مجموعه گوگل است که وب سایت های عضو را با آگهی ها، تصاویر و فایل های صوتی و تصویری تغذیه می کند. این سرویس به سرعت در حال رشد و گسترش بوده در حال حاضر میلیون ها وب سایت از امتیازاتش بهره مند می شوند. با استفاده از Adsense ، آگهی های تبلیغاتی به سرعت و در دامنه وسیعی منتشر می شوند. این مطالب در محتوای وب سایت هایی که از این سرویس استفاده می کنند، جای گرفته، خود را به همه نشان می دهند. 

با این وجود بسیاری از صاحبان وب سایت ها، حضور در نتایج جستجوهای اینترنتی را ترجیح می دهند و قوای تبلیغاتی شان را بر این حوزه متمرکز می نمایند. دلایل متعددی وجود دارند ولی در این بین مقوله اعتماد و صداقت در درجه اول اهمیت قرار می گیرد وب سایت های کوچک و تازه کار به این مقوله توجه ویژه ای دارند. مشکل این گروه اینست که احتمال کلاهبرداری و نفوذ در وب سایت آنها زیاد بوده، ترجیح می دهند که از نتایج جستجوها استفاده کنند. این نوع چالش ها در حیطه نتایج جستجوها نیز وجود دارد ولی میزان شیوع آن به مراتب کمتر است. 
نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه اگر بازدیدکننده یک وب سایت اطلاعات و مشخصاتی را بیابد که کاملاً می تواند نیازهایش را برآورده سازد، به سراغش خواهد رفت. وقتی که کاربر در وب سایتی غیر از سایت آن بازاریاب، گشت و گذار می کند، ممکن است به دلایلی کاملاً متفاوت به این وب سایت آمده باشد. به طور مثال یک وب سایت درباره معایب و مضرات استفاده از Adsense بحث و گفتگو می کند و ممکن است هم طرفداران Adsense را به خود جلب کند و هم برای مخالفان جذاب و جالب توجه باشد. اگر کسی بخواهد این سرویس را بخرد و برای همین منظور در اینترنت جستجو کند، با خواندن عقاید و بازخوردهای اینچنین، هرگز این کار را نخواهد کرد. 

آموزش استفاده از تبلیغات در گوگل


بازاریابان و مجریان تبلیغات هم چندان از این کار استقبال نمی کنند و میل ندارند که با استفاده از سرویس Adsense و آگهی ها و متون تبلیغاتی در محتوای وب سایت، بازاریابی کنند. آنها این روش را وقت گیر و پردردسر می دانند. در واقع زمانی این مجرای تبلیغاتی خوب عمل خواهد کرد که وب سایت های مجموعه حاضر، به مطلب و مقوله مورد نظر مرتبط باشند و مهمتر از همه این که همچنان بتوانند در اینترنت حضور فعال داشته، بازدیدکنندگان را جذب نمایند. چک کردن و بررسی محتوای آنها و آگاهی از مرتبط بودن آنان با هدف مورد نظر کار دشواریست و زمان زیادی لازم دارد. به این ترتیب معلوم است که حضور در مجموعه ای متشکل از 500 وب سایت و تبلیغات در آنها و برقراری تعاملات دوجانبه، کاری سخت و پرهزینه است. بدتر از همه این که عده ای از صاحبان این وب سایت ها به ارتقای کیفیت متن وب سایت شان هم توجه ندارند و سعی نمی کنند کلمات کلیدی روشنتر و بیشتری را در متن بگنجانند. معمولاً در اینچنین مجموعه ها و سایت های Adsense ، بانکی از لغات و اصطلاحات کلیدی وجود دارد که می تواند در آغاز راه کمک کننده باشد ولی پس از چندی دیگر سازنده نخواهند بود. در این حال همه وب سایت ها از این واژه ها بهره برده اند و یک وب سایت موفق سعی می کند لغات و عباراتی را در محتوایش بگنجاند که در عین یگانگی و برجستگی، گویای مفهوم و هدف آن وب سایت بوده جستجوگران اینترنتی را به سوی خود جلب نماید. این مشکلات و چالش ها سبب شده که جمع کثیری از بازاریابان و کاسبانی که می خواهند کسب و کار اینترنتی یا حقیقی خودشان را در دنیای مجازی معرفی کنند استفاده از روش های دیگر را ترجیح می دهند. 
علی رغم این شرایط، باز هم گروههای متعددی از بازاریابان استفاده از محتوای وب سایت را روشی کارآمد می دانند. یک علت مهم اینست که این روزها بازاریابان فراوانی فقط از مجاری جستجوهای اینترنتی فعالیت می کنند و به این جهت میدان رقابت چندان شلوغ نخواهد بود و این گروه می توانند راحتتر کار کنند. 
بازاریابانی که کار در محتوای وب سایت ها را ترجیح می دهند، دریافته اند که وب سایت مشتری آن ها، منبع خوبی برای پیشرفت شان هم هست. پس از این که آگهی ها و ترفندهای تبلیغاتی آنها در متن و محتوای وب سایت گنجانده شد و در معرض دید همگان قرار گرفت، مجریان تبلیغات و خود مالک وب سایت می تواند نقاط ضعف و قوت را تشخیص دهند و در بهینه سازی کارشان بکوشند. 
استفاده از محتوای وب سایت ها در بازاریابی اینترنتی، به صاحب یک کسب و کار اینترنتی اجازه می دهد تا پیام های تبلیغاتی خود را در دامنه متنوعی از دیگر وب سایت ها منتشر کند. در ضمن، اصلی وجود دارد که این بازاریابان را ملزم می کند که از شبکه Google Adsense استفاده نمایند. 
حال با دانشی که از خواندن این مقاله به دست آورده اید می توانید تبلیغات گوگل خود را خیال آسوده به هر شرکتی که می خواهید بسپارید ، به خاطر داشته باشید که امکان دریافت مستقیم سرویس تبلیغات گوگل به دلیل تحریم در ایران وجود ندارد و شما باید از شرکت واسطه که دارای کارت اعتباری معتبر از نظر گوگل است برای این تبلیغات استفاده کنید 

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.