سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

همه کسب وکارهایی که از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند، دوست دارند نرخ تبدیل خود را از همین طریق بهبود ببخشند. در حال حاضر، روش های مختلف و متفاوتی برای جذب ترافیک هدفمند برای یک سایت وجود دارد. برخی از این روش ها می تواند برای وب سایت جایگاه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر به همراه داشته باشد و برخی دیگر باعث ایجاد ترافیک سنگین می شود. در هر دو روش، هدف دستیابی به موفقیت های مالی است.

در حالیکه رتبه بندی بالاتر در گوگل برای بیشتر کسب وکارها تنها روشِ شناخته شدن در میان رقبای دیگر است اما افراد دیگری نیز وجود دارند که معتقدند موقعیت بهتر در رتبه بندی الکسا، ممکن است مانند رتبه بندی در گوگل، تاثیر بسیار خوبی بر روی تجارت داشته باشد.

رتبه الکسا چیست؟

Alexa یک سیستم رتبه بندی است که توسط سایت Alexa.com تنظیم شده است و در اصل با بررسی یک سایت، تعداد بازدید کنندگان آن را مشخص می کند. الگوریتمی که الکسا برای رتبه بندی سایت از آن استفاده می کند، بسیار ساده است. این الگوریتم بر اساس ترافیک کاربرانی که در بازۀ زمانی ۳ ماهه تولبار الکسا را بر روی مرورگرهای خود نصب کرده اند، جمع آوری می شود.

این ترافیک بر اساس پارامترهای مختلفی همچون دسترسی و بازدید از صفحات سایت محاسبه می شود. دسترسی (Reach) به تعداد کاربرانی اطلاق می شود که در طول یک روز به یک سایت خاص مراجعه می کنند. بازدید از صفحه نیز همانطور که از نامش پیداست، تعداد دفعاتی است که یک صفحه خاص در سایت توسط کاربران الکسا بازدید می شود. البته سایت الکسا قبلاً هم اعلام کرده است اگر بازدید کننده ای در طول روز چندین بار از یک سایت با آدرس یکسان بازدید کند، همۀ این بازدیدها یک Pageview حساب می شود.

اولین مرحله در فرایند رتبه بندی، محاسبۀ دسترسی و تعداد بازدید از صفحات به صورت روزانه برای تمامی سایت های موجود در اینترنت است. رتبه الکسا بر اساس میانگینی از دسترسی و تعداد بازدید صفحات در یک دورۀ سه ماه به دست می آید.

بهبود رنک الکسا چگونه کار می کند؟

کار با الکسا بسیار ساده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به وبسایت الکسا (Alexa.com) مراجعه کنید و تولبار الکسا را دانلود کنید. این تولبار یک تابع جستجو را در اختیار شما قرار می دهد اما در نهایت رتبۀ جهانی سایت را به شما نمایش می دهد.

تولبار الکسا نه تنها اطلاعات را نمایش می دهد، بلکه اطلاعات موجود را به سرور مرکزی ارسال می کند. بنابراین هر زمانی که با مرورگری که الکسا تولبار بر روی آن نصب شده است صفحه ای از یک سایت را باز می کنید، اطلاعاتی برای سرور ارسال می شود. این اطلاعات در برگیرندۀ IP و صفحه ای است که شما از آن بازدید کرده اید. چنین داده هایی از تمامی کاربران اینترنت که تولبار الکسا را نصب کرده اند، جمع آوری می شود.

در سیستم رتبه بندی الکسا هرچقدر عدد بدست آمده کوچکتر باشد، بهتر است. بیشتر افراد معتقدند اگر سایتی در میان ۱۰۰۰۰۰ رتبه بالایی رنکینگ باشد، این موضوع بدین معنی است که آن سایت از ترافیک بالایی برخوردار است. همچنین، سایت الکسا رتبه سایت شما در کشوری که در آن قرار دارید را نیز نشان می دهد.

بهبود رنک الکسا

آیا رتبه الکسا اهمیت دارد؟

در کنار همۀ این گفته ها، رتبه بندی الکسا در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد. در ادامه به مزایا و معایب رتبه بندی الکسا اشاره می کنیم:

مزایای رتبه بندی الکسا

  • ترافیک الکسا را می توان به عنوان یک ابزار رقابتی هوشمند به کار برد اما شما باید این حقیقت را در نظر داشته باشید که در آن حجم نمونه مخاطبان بسیار کوچک است. تنها کافیست آدرس سایت رقیب خود را در بخش Compare Sites وارد کنید و تلاش های بازاریابی خود را با سایر رقبا بسنجید.
  • برخلاف پیج رنک گوگل، در سیستم رتبه بندی الکسا هر چقدر عدد بدست آمده کوچکتر باشد بهتر است.
  • این گزینه به وبمسترها و تبلیغ کنندگان کمک می کند پتانسیل واقعی بازاریابی را در سایت خود مشاهده کنند. هرچقدر رتبه الکسای سایت شما بهتر باشد، افراد تمایل بیشتری برای خرید فضای تبلیغات در سایت شما خواهند داشت.
  • صفحات شخصی یا وبلاگ ها نیز همانند سایت های معمولی در نظر گرفته می شوند و به روش یکسان مورد مطالعه و بررسی الکسا قرار می گیرند. آنها حتی علامت متمایز  (*) را نیز دریافت می کنند.
  • از آنجایی که رتبه بندی الکسا اطلاعاتی را در مورد سایت در اختیار شما قرار می دهد پس یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر خواهد بود.

تگ های مرتبط : سئو  آموزش سئو  نوین  تبلیغات گوگل   لینک بیلدینگ   کلمات کلیدی

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.