سئو

منبعی برای تمام آموزشهای سئو

طراحی سئوی سایت

حال آنکه طراحی سایت به تنهایی خود نمی تواند باعث جذب مشتری برای شما گردد و همچنین برخی از شرکت ها و افراد بدون داشتن وب سایت اقدام به تبلیغات اینترنتی می نمایند که این مورد نیز تاثیری که تبلیغات اینترنتی در کنار وب سایت خواهد داشت را نمی تواند داشته باشد. برای آنکه قویترین نتیجه را از پروژه حضور خود در اینترنت بگیرید می بایست هر سه مورد را به درستی و طبق اصول انجام دهید. در ادامه به توضیحاتی در مورد هر یک می پردازم.امروزه با توجه به گسترش حضور کاربران در اینترنت طراحی سایت برای شرکت ها و سازمان ها و حتی شخصیت ها به امری ضروری تبدیل شده است و جزو ضروریات به حساب می آید. در صورتی که شرکتی و یا فردی هستید که در حال ارائه کالا و خدمات خود هستید برای آنکه از سایر رقبای خود عقب نمایید می بایست حضور خود را در اینترنت پایه گذاری نمایید که پایه حضور شما در اینترنت وب سایت می باشد. در ضمن کیفیت وب سایت شما در موفقیت حضور شما در اینترنت تاثیر گذار خواهد بود و می بایست هر چه می توانید وب سایت کامل تر، با کیفیت تر و پر محتوا تری داشته باشید. برای آنکه وب سایت شما بتواند برای شما جذب مشتری نماید می بایست خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • کیفیت ظاهری وب سایت می بایست مناسب باشد و وب سایت می بایست بتواند با کاربران خود ارتباط برقرار نمایید و وب سایت می بایست مناسب با زمینه فعالیت شرکت طراحی شده باشد
  • مطالب وب سایت می بایست به درستی چیدمان و دسته بندی شده باشند تا کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند به موضوعات مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند و مطالب حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت منوبندی گردد
  • مطالب وب سایت نیز می بایست کافی باشد تا در صورتی که کاربر پس از ورود به وب سایت نیاز به اطلاعات خاصی داشت بتواند اطلاعات را در همین وب سایت مشاهده نماید و لازم نباشد به سایت دیگری مراجعه نمایید
  • طراحی سایت می بایست ریسپانسیو باشد تا وب سایت به درستی در موبایل و تبلت نمایش داده شود زیرا امروزه در حدود 50 درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای ورود به سایت ها استفاده می نمایند
  • وب سایت می بایست سازگار با کلیه مرورگرها طراحی شده باشد تا کاربران با هر نوع مرورگری بتوانند به راحتی مطالب وب سایت را مطالعه نمایند. مرورگرهایی که امروزه کاربرد بیشتری دارند کروم، فایر فاکس و سافاری می باشد
  • رعایت اصول سئو از موارد ضروری در طراحی سایت می باشد تا وب سایت بتواند پاسخ گوی انجام امور سئو خارج از سایت و تبلیغات اینترنتی شما باشد. وجود مشکلات سئو در وب سایت می تواند باعث عدم موفقیت وب سایت شما گردد

سئو در برابر بازاریابی محتوا

در حقیقت بازاریابی محتوایی و سئو رقیب نیستند که بتوان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد بلکه بازاریابی محتوایی مهترین بخش از عملیات سئو و بهینه سازی سایت می باشد که در صورتی که این بخش در عملیات سئو نادیده گرفته شود وب سایت در امور سئو و بازاریابی اینترنتی خود موفق نخواهید بود. بازاریابی محتوایی به معنای تولید محتوای با کیفیت، مورد نیاز، جامع و کامل در زمینه شغلی شما است که معمولا در این مقالات نیازها و درخواست های مشتریان شما بررسی می گردد و معمولا راه حل هایی ارائه می گردد که ممکن است بخشی از این راه حل ها استفاده از خدمات و محصولات شرکت باشد. یک سئو کار خوب تمرکز اصلی خود را بر تولید محتوای با کیفیت برای سایت می گذارند و سایر امور سئو در اولویت بعدی قرار دارند.

بهینه سازی وبسایت

هدف نهایی در عملیات سئو بالا آوردن وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت صفحه اول موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد که این موتور جستجو امروزه بیشترین طرفدار را دارد. اولین مرحله از سئو اطلاع از زمینه فعالیت شرکت و یافتن کلمات و عبارت کلیدی مربوط به زمینه فعالیت می باشد که برای یافتن کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود می توانید مقاله یافتن کلمات و عبارات کلیدی را مطالعه نمایید. پس از یافتن کلمات کلیدی چیدمان وب سایت می بایست برای گرفتن نهایت بازدهی طبق کلمات کلیدی چیدمان گردد که این کار می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام گردد. همچنین سایت می بایست از نظر اصول سئو بررسی گردد تا مشکلی از بابت اصول سئو در سایت وجود نداشته باشد و پس از بررسی نهایی وب سایت می توان کار تولید محتوا و لینک سازی را برای وب سایت آغاز نمود. تولید محتوا که همان بازاریابی محتوایی می باشد که در بخش بعدی بیشتر به آن خواهم پرداخت اما در مورد بک لینک سازی که به معنای قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر گفته می شود که در صورتی که به درستی انجام گردد باعث افزایش رتبه وب سایت می گردد. بک لینک سازی کار بسیار تخصصی است که حتما می بایست زیر نظر یک کارشناس انجام شود زیرا ممکن است با بک لینک سازی نادرست سایت خود را دچار مجازات ها موتورهای جستجو نمایید که خروج از این مجازات ها معمولا نیاز به صرف هزینه و زمان بسیاری دارد و تمام تلاش هایی که برای سایت خود انجام داده اید را هدر دهد. مجموعه کارهایی که حین عملیات سئو بر روی وب سایت انجام می گردد شامل موارد زیر می باشد:

  • بررسی وب سایت از نظر رعایت اصول سئو
  • بررسی و یافتن مهترین کلمات و عبارات کلیدی
  • منوبندی و ایجاد ساختار وب سایت به صورت سئو
  • تولید محتوا برای وب سایت (بازاریابی محتوایی)
  • بک لینک سازی برای وب سایت
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مناسب زمینه فعالیت
  • تبلیغات در سایت های پر بازدید و مرتبط
  • تبلیغات در روزنامه ها، جراید و استفاده از سایر روش های تبلیغاتی

بازاریابی محتوایی

هر روز بر اهمیت بازاریابی محتوایی در سئو و بهینه سازی سایت افزوده می شود و میزان تاثیر آن بیشتر از قبل می گردد. در بازاریابی محتوایی بر روی تولید محتوایی تمرکز می گردد که بتواند مشتریان جدیدی جذب نماید. در تولید محتوا معمولا یک مشکل یا درخواست مد نظر قرار داده می شود و در آن مقاله به راه حل های مسئله پرداخته می شود و یا مسئله مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. همین مقاله ای که در حال خواندن آن هستید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی می باشد که توسط دارکوب برنامه ریزی شده است. در این مقاله یک سوال متداول مشتریان دارکوب مورد بررسی قرار گرفته و تمامی جنبه ها و زوایایی بحث مورد بحث و بررسی قرار گرفته می شود. بازاریابی محتوایی در صورتی که به درستی انجام گردد می تواند به برند سازی مجموعه کمک شایانی نماید. کاربرانی که در اینترنت در جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود هستند پس از جستجو در اینترنت ممکن است به سایت شما برسند و در صورتی که مطالب سایت شما خوب و کافی باشد می تواند کاربر را به ثبت سفارش هدایت نماید و یا حداقل کاری که می تواند انجام دهد آن است که می تواند کاربران را با نام برند شما آشنا سازد. البته در بازاریابی محتوایی می بایست استراتژی محتوایی درستی داش

الگوریتمهای جدید گوگل

مکن است تاثیر بر روی سئو و رنک برخی از سایت ها داشته باشد. همچنین گوگل اعلام نموده تغییراتی را در هفته های قبل در الگوریتم گوگل پاندای خود ایجاد نموده است که این تغییرات تاثیراتی را در سئو و رتبه برخی از سایت ها خواهد گذاشت. یکی از توضیحاتی که در مورد تغییر در گوگل پاندا ایجاد نموده است آن است که گوگل پاندا نسبت به قبل در فواصل و بازه های نزدیکتری اجرا خواهد شد که حتی برخی این شایعه را باب کرده بودند که گوگل پاندا جزو الگوریتم های به لحظه گوگل شده است که در همه زمان ها در حال اجرا می باشد و حال آنکه به این صورت نیست و این الگوریتم در زمان های خاصی بر روی هسته اصلی گوگل اجرا می گردد. همچنین اعلام شده که الگوریتم پاندای گوگل جزو هسته اصلی گوگل می باشد که این کاملا درست می باشد و گوگل این الگوریتم را جزو الگوریتم های هسته اصلی خود قرار داده است. در ادامه توضیحاتی را در برای اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی های جدید گوگل برای روشن شدن بهتر مطللب ارائه خواهم نمود.

گوگل پاندا

گوگل پاندا یکی از الگوریتم ها گوگل می باشد که در سال 2011 معرفی شد و کار آن متوقف نمودن سایت هایی بود که بدون محتوا در نتایج جستجوی گوگل رتبه گرفته بودند و رتبه سایت هایی بدون محتوا را در موتورهای جستجو کاهش داد. این الگوریتم در زمان های خاصی در موتور جستجوی گوگل اجرا می گردد و در این زمان های خاص ممکن است رتبه برخی از سایت ها بالا و پایین شود و همچنین در صورتی که سایتی تغییراتی درستی را در خود انجام داده شده باشد در به روز رسانی بعدی ممکن است از مجازات های این الگوریتم خارج گردد و همچنین ممکن است سایت هایی که از این قضیه قصر در رفته اند در اجرای بعدی پاندا دچار مجازات های گوگل گردند. الگوریتم پاندای گوگل یکی از روش هایی است که گوگل از آن برای بهتر نمودن نتایج جستجوی خود و همچنین خارج نمودن نتایج بی کیفیت از لیست نتایج خود به کاربران استفاده می نماید. هدف گوگل ارائه با کیفیت ترین و پر محتواترین مطالب در زمینه جستجو شده به کاربر می باشد که برای نیل به این هدف با استفاده از الگوریتم پاندای خود سایت هایی که محتوای کافی ندارند و صرفا سایت های تبلیغاتی هستند را از نتایج جستجو خود حذف می نماید.

تفاوت الگوریتم های مختلف گوگل

وظیفه گوگل پاندا شناسایی و حذف محتوای بی کیفیت از نتایج جستجوی گوگل می باشد حال آنکه وظیفه گوگل پنگوئن حذف سایت هایی که با روش های سیاه و بک لینک سازی های بد در موتور جستجوی گوگل رتبه گرفته بودند. در روش های سیاه بدون توجه به دستورالعمل های گوگل سایت ها بک لینک سازی می شدند تا وب سایت در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. وظیفه مرغ مگس خوار گوگل نیز ارائه نتایج جستجو ماوراء کلمات جستجوی انجام شده توسط کاربر و درک مطلبی می باشد که کاربر در جستجوی آن می باشد.

سئو کلاه سیاه و معایب و مزایای آن

سئو کلاه سفید به روش های اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که طبق دستورالعمل ها و موازین موتورهای جستجو کار بهینه سازی سایت انجام می گردد و معمولا نتیجه گرفتن از این روش ها در بلند مدت خواهد بود اما نتایج آن دائمی خواهد بود و ریسک ندارد و دچار مجازات های موتورهای جستجو نخواهید گردید در مقابل سئو کلاه سیاه به روش های غیر اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شوند که معمولا ریسک بالایی دارند و ممکن است وب سایت را دچار مجازات های موتورهای جستجو نمایند و البته روش های کلاه سیاه معمولا سریعتر به جواب می رسند اما ممکن است در آینده وب سایت از نتایج جستجوی موتورهای جستجو حذف گردد. در ادامه تکنیک های اصلی این دو روش را برای شما بیان می نمایم:همانطور که اعلام شد سئو کاه سفید به روش های اصولی و درست بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که در این روش کلیه خط مشی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود و سئو کار در مسیر این قوانین حرکت می نماید. روش های اصولی در روش کلاه سفید شامل موارد زیر می باشد. البته روش های سئو سفید معمولا در بلند مدت جواب می دهند و ریسکی را متوجه وب سایت نمی نمایند.

مهمترین اصل تولید محتواست

در سئوی کلاه سفید بر تولید محتوای با کیفیت، کامل، جامع در زمینه شغلی مورد نظر تمرکز می گردد. محتوا یکی از مهترین فاکتورها و مسائل در زمینه امور سئو می باشد و در صورتی که سایتی بتواند مطالب مورد نیاز کاربران در زمینه شغلی خود را تهیه نماید می تواند گوی رقابت را از سایر سایت ها برباید و بازدید کنندگان بسیاری جذب نماید. در عملیات سئو کاه سفید محتوای با کیفیت پادشاه می باشد و سئو کار بر روی ارائه مطالب جدید و پر محتوا در زمینه فعالیت به صورت دوره ای تمرکز می نماید. وجود محتوا در سایت باعث می گردد تا زمانی که کاربری وارد وب سایت شد بتواند مطالب مورد نیاز خود را در وب سایت مطالعه نماید و همین مورد باعث بالا رفتن مدت زمانی خواهد گردید که کاربر در وب سایت می ماند و بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو خواهد گردید.

رعایت اصول کدنویسی صفحات وبسایت

سئو کار کلاه سفید بر روی کد نویسی صفحات تمرکز می نماید تا صفحه طبق اصول ایجاد شده باشد. عنوان صفحات می بایست با تگ H1 ایجاد شده باشد و سایر عناوین و زیر مجموعه های صفحه می بایست با تگ های H2, H3 و ... دسته بندی شده باشند و همچنین مطالب در درون پاراگراف ها می بایست قرار گیرند. هر صفحه می بایست عنوان متمایز خود را توسط تگ title داشته باشد و تمامی صفحات می بایست تگ های کلمه کلیدی و توضیحات کلیدی مختص به خود را داشته باشند. کد نویسی طبق استاندارد صفحات وب سایت درک درستی از وب سایت به موتورهای جستجو می دهد و موتورهای جستجو با دید بهتری صفحات وب سایت را ایندکس می نمایند.

انتخاب عنوان مناسب سایت

انتخاب عناوین مناسب و اصولی برای صفحات وب سایت یکی دیگر از روش هایی که سئو کار کلاه سفید سایت را با آن بهینه سازی می نماید. انتخاب عنوان مناسب تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو و رتبه بندی وب سایت خواهد داشت. موتورهای جستجو موضوع هر صفحه را با استفاده از عنوان صفحه درک می نمایند و در صورتی که عنوان درستی برای صفحه انتخاب نشود علاوه بر آنکه کاربران پس از ورود به سایت ممکن است صفحه را ببندند همچنین ممکن است موتورهای جستجو نتوانند برای کلمه کلیدی مورد نظر شما صفحه شما را بیابند. عنوان صفحه می بایست با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد و همچنین برای صفحه می بایست کلمات کلیدی (Meta Keywords) و توضیحات کلیدی (Meta Description) با توجه به محتوای صفحه در نظر گرفته شود.سئو کار کلاه سفید کلمات مرتبط و مهترین کلمات کلیدی مربوط به وب سایت را می یابد و از این کلمات استفاده درستی در انتخاب عناوین، کلمات کلیدی، توضیحات، صفحه بندی وب سایت می نماید. این کلمات سپس در تگ های Title, meta description, meta keyword, h1,h2,h3,h4,h5,h6, متون، لینک ها و آلت تصاویر استفاده می گردد. در تولید محتوا نیز برای هر مقاله دو یا سه کلمه کلیدی اصلی مد نظر قرار داده می شود و مقاله با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر نوشته می شود.سئو کار کلاه سفید بر روی گرفتن لینک های ورودی درست و اصولی با تعداد و کیفیت مناسب تمرکز می نماید و سعی می نماید لینک هایی از سایت هایی به نحوی دریافت نماید که تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت داشته باشد. تشخصی اینکه یک لینک ورودی به سایت تاثیر مثبت دارد و یا منفی بر عهده سئو کار می باشد و سئو کار سعی می نماید با تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت لینک های ورودی طبیعی از سایت های مرتبط دریافت نماید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه معمولا روش های زود بازده در امور سئو هستند که زود به نتیجه می رسند اما همراه با ریسک هستند و ممکن است وب سایت را دچار مجازات های موتورهای جستجو نمایند. این روش برای آنهای مناسب است که قصد حضور کوتاه در وب را دارند و قصد دارند سریع نتیجه بگیرند. سئو کلاه سفید معمولا به روش های زیر انجام می گردد. در روش های کلاه سیاه معمولا وب سایت خیلی سریع به صفحات اول گوگل می رسند و اما ممکن است هر زمان از نتایج جستجوی گوگل حذف گردند و رفع مشکل پس از مجارت شدن ممکن است بسیا مشکل و با صرفه هزینه و زمان بسیار ممکن باشد.

محتوای پنهان

معمولا یکی از روش هایی که در سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرند قرار دادن بلاک بزرگی از مطالب و کلمات کلیدی به صورت پنهان از دید کاربر در صفحه می باشد تا موتورهای جستجو پس از ورود به وب سایت با حجم بزرگی از محتوا مواجه گردند حال آنکه این روش دیگر کارکردی ندارد. موتورهای جستجو امروزه قادر به تشخیص بخش هایی از صفحه هستند که حتی به صورت شباهت رنگی پنهان شده باشند پس از این روش هیچ وقت استفاده ننمایید.

استفاده بسیار از کلمات کلیدی

در روش کلاه سیاه معمولا برای آنکه میزان استفاده از کلمه کلیدی را در صفحه بالا ببرند از کلمات کلیدی در متن صفحه، توضیحات، کلمات کلیدی و بدنه صفحه به مقدار بسیار استفاده می گردد حال آنکه ممکن است این روش اثر عکس داشته باشد و در بلند مدت باعث در نظر گرفتن مجازات برای وب سایت توسط موتورهای جستجو گردد.یکی از روش هایی که موتورهای جستجو از محتوای یک صفحه سر در می آورند لینک های ورودی می باشد که از سایر سایت ها به صفحه ارجاع داده می شود. یکی از روش هایی که سئو کاران کلاه سیاه از آن برای بالا آوردن کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل استفاده می نمایند آن است که با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر لینک هایی را از سایر سایت ها دریافت می نمایند و در صورتی که موتورهای جستجو نظیر گوگل متوجه این قصد شما شوند و لینک های سایت شما به صورت غیر طبیعی به نظر برسد ممکن است سایت شما دچار مجازات های گوگل گردد. این روش یکی از زود بازدید ترین روش ها برای بالا آوردن وب سایت می باشد اما ریسک بسیار بالایی دارد.

طراحی سایت برای پزشکان و جراحان

امروزه طراحی وب سایت اختصاصی و طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت پزشکان و طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت مراکز درمانی مستقل برای پزشکان و مراکز درمانی معتبر ترین و شایسته ترین نوع حضور پزشک در شبکه اجتماعی است . در واقع وب سایت یک پزشک مانند یک مطب مجازی است که پزشک می تواند توسط آن با بیماران در ارتباط باشد و یا اطلاعاتی را در قالب مقاله ، تصویر، ویدئو و مطلب برای اطلاع عموم قرار دهد و ارتباط موثرتر و نزدیک تری با بیماران داشته باشد .

طراحی سایت پزشکان

شرکت طراحی سایت لیزارد وب با سال ها پژوهش در زمینه وضعیت موجود حضور پزشکان در اینترنت ، نیاز سنجی طراحی سایت پزشکی و وب سایت ویژه یک پزشک و رفتار شناسی کاربران ، اقدام به ارائه پکیج های ویژه طراحی و پیاده سازی وب سایت ویژه پزشکان و طراحی سایت پزشکی ، دندانپزشکان و مراکز درمانی نموده است.

طراحی سایت پزشکی

بنابراین برای پزشکانی که می خواهند به معرفی خود بپردازند و تخصص، مهارت و سوابق کاری خود را اطلاع رسانی نمایند داشتن یک سایت ضروری است. پزشکان با طراحی سایت پزشکی و طراحی سایت پزشکان می توانند سوابق معالجات خود را به صورت گرافیکی و با استفاده از تصاویر واقعی به بیماران نشان دهند و از این طریق اطمینان بیمار را نسبت به کار خود جلب نمایند. علاوه براین، هدف از طراحی سایت پزشکی را می توان پاسخگویی به یک سری از سوالات اولیه ی بیماران دانست و با در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای پزشکی، افراد را در جریان قرار داد.

طراحی سایت پزشکی ما کاملاً داینامیک بوده و همگی مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) لیزارد وب می باشند . مدیریت محتوا و به روزرسانی در طراحی سایت پزشکی ، توسط خود پزشک به راحتی قابل انجام است ، البته در صورت درخواست پزشک در طراحی سایت پزشکی به روز رسانی مطالب و اطلاعات وب سایت و تولید و توسعه محتوای آن توسط واحد پشتیبانی این مجموعه انجام می پذیرد.

آیا مایلید تمام تخصص ها و مهارت هایی که در علم پزشکی دارا هستید به اطلاع کاربران سایت و بیماران برسانید تا با اطمینان بیشتری به شما مراجعه کنند؟

هر سایت پزشکی می تواند خدماتی از جمله موارد زیر را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهد:

۱- معرفی پزشک

۲- مقالات

۳- معالجه از راه دور

۴- سئوالات رایج پزشکی

۵- امکان رزرواسیون و مشخص نمودن زمان قرار با پزشک یا تعیین وقت در کلینیک در سایت

۶- بخش تور مجازی و نمایش ۳ بعدی مطب و یا کلینیک و یا نمایش ۳۶۰ درجه از مطب و تجهیزات

۷- امکان داشتن بانک کتاب ها و مجلات پزشکی

۸- نمایش محل مطب یا کلینیک در نقشه ی گوگل

۹- بخش معرفی خدمات و تخصص های کلینیک و یا پزشک

۱۰- در نظر گرفتن بخش اخبار و مقالات با ثبت بی نهایت خبر و مقاله در طراحی سایت

۱۱- بخش نظرات کاربران در رابطه با خبر، مقاله و...

۱۲- بخش تبلیغات بنری و عکسی و فلشی

۱۳- ثبت نامحدود منوهای تو در تو در سایت

۱۴- بخش تماس با ما و ارسال پیغام به ایمیل‏ های مدیر سایت

۱۵- بخش گالری تصاویر و فیلم

۱۶- تنظیم کلمات کلیدی سایت برای هر صفحه جداگانه جهت سئوی قوی‏تر

۱۷- نمایش لینک های سایت در گوگل به صورت ستاره دار

پس اگر می‌خواهید نظر بیماران را به خود جلب کنید و شناخته شوید، می توانید با طراحی سایت پزشکی به راحتی این کار را انجام دهید و با صرف هزینه ای نه چندان زیاد، در مقابل دیگر راه های هزینه بر مانند چاپ بروشور و تبلیغ در روزنامه های کثیرالانتشار، خود را به اکثریت مردم معرفی نمایید.

طراحی وب سایت پزشکی

امروزه بخش بزرگی از جامعه برای حل بزرگترین و کوچکترین مسائل و مشکلاتشان، ابتدا به جستجوی آنلاین اینترنتی می پردازند.

جامعه ی پزشکان برای معرفی خود و ارائه ی خدمات بهتر، نیازمند طراحی وب سایت پزشکی قوی و جذاب هستند. معرفی رزومه، خدمات آنلاین مانند رزرو اینترنتی، نشر مقالات و کتاب های خود، ثبت اخبار پزشکی و ... مهمترین مسائلی هستند که پزشکان میتوانند با طراحی سایت مختص حرفه ی پزشکی از آن بهره مند گردند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کلینیک های پزشکی، درمانگاه ها و بیمارستان ها با داشتن امکاناتی همچون تور مجازی، رزرو و تعیین وقت آنلاین، نمایش خدمات پزشکی خود و معرفی پزشکان خود، می توانند یک سایت پزشکی کامل را داشته باشند.

طراحی سایت برای پزشکان، باید در مسائل گرافیکی و سئو (بهینه سازی برای گوگل) قوی طراحی شده باشند. کاربران با ورود به سایت یک پزشک باید با خدمات آن پزشک و یا کلینیک و یا بیمارستان و درمانگاه رو به رو شوند. طراحی وب سایت پزشکی باید طوری باشد که امکانات اصلی آن مانند رزرو آنلاین، معرفی خدمات، منوهای سایت از جمله درباره ما و تماس با ما و اسلاید تصاویر جهت جذاب شدن سایت، به درستی در کنار هم قرار بگیرند.

امکان ثبت ژورنال های پزشکی در سایت، مقالات و اخبار روز دنیای پزشکی با قابلیت دسته بندی موضوعی پزشکی نیز میتواند در بهتر شدن سایت کمک نماید.

طراحی سایت پزشکان

پایه ی طراحی سایت پزشکان و طراحی وب سایت پزشکی باید بر اساس موتور های جستجوگر گوگل باشد تا کاربران در موضوعات مختلف بتوانند سایت را پیدا نمایند. از جمله کارهایی که شرکت طراحی سایت لیزارد وب در این زمینه انجام داده است، یک بودن رتبه های نمونه کارهای آن در کلماتی مانند کلینیک روانپزشکی، کلینیک دندانپزشکی و ... می باشد.

ویژگی های سایت پزشکی

مهمترین ویژگی یک سایت پزشکی و درمانی، نمایش خدمات و تخصص های پزشکی درمانی و معرفی کامل پزشک و یا کلینیک می باشد.

در صورتی که سایت برای یک پزشک طراحی گردد، نمایش درباره ی من و رزومه ی دکتری، اطلاعات تماس، مطب ها و یا کلینیک های طبابت وی و تخصص ها از ملزومات کار هستند. و در صورتی که سایت برای یک کلینیک و یا بیمارستان و مطب طراحی شود، ارائه ی خدمات و تخصص های پزشکی درمانی آن محل ها، نمایش اطلاعات پزشکان و کارکنان آن محل، نمایش تصاویری از محل حتی بصورت تور مجازی و ۳ بعدی ، از مواردی است که باید در طراحی سایت کلینیک های درمانی و مطب ها و بیمارستان ها لحاظ گردد.

تگ های مرتبط : سئو  آموزش سئو  نوین  تبلیغات گوگل   لینک بیلدینگ   کلمات کلیدی  ، بهبود رتبه الکسا  ، بازاریابی محتوا  ، تولید محتوا  ، سایت مپ ،خرید پنل اس ام اس

نقشه سایت یا سایت مپ چیست ؟

اینترنت دنیایی بزرگ است و روز به روز با سرعت زیادی رشد خود را ادامه می دهد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط Netcraft در سال ۲۰۱۲، بیش از نیم میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد (اگر دقیق تر بگوییم حدود ۶۴۴,۲۷۵,۷۵۴ سایت در فضای مجازی وجود دارد که البته همانطور که گفتیم این آمار مربوط به سال ۲۰۱۲ است) و این مقدار مطمئناً در سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری داشته است. هر روز چه تعداد صفحه منتشر شده بر این عدد افزوده خواهد شد؟ تعداد پروژه های موجود بسیار زیاد است و نشان می دهد که سرعت رشد فضای مجازی بسیار بالاست.

حالا سوال اینجاست که صاحبان سایت های کوچک برای ایندکس شدن محتوای خود در دنیای مجازی چه کاری باید انجام دهند؟ هدف قرار دادن این مشکل، بخش مهمی از سئوی سایت محسوب می شود و یکی از بهترین ابزارها برای تغذیه کردن موتورهای جستجو، نقشه سایت مبتنی بر XML است.

سایت مپ چیست؟

نقشه سایت در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا کراولر های موجود در موتورهای جستجو بتوانند به راحتی سایت را ایندکس کنند. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد (که با حروف کوچک نوشته می شود: sitemap) که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می کنند تا ساختار سایت موجود را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در نقشه سایت، حضور آن در ایندکس های جستجو را تضمین می کند. با این حال این موضوع بدین معناست که اگر نقشه سایتی از کدهای XML خوب استفاده کند، آدرس های معتبر و تمیزی را فراهم کند و سایر نیازمندی های موتور های جستجوگر را برآورده سازد، URL های موجود در آن در خزش های بعدی مورد توجه قرار خواهند گرفت. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می دهد. اگرچه نقشه سایت در هر شرایطی برای سایت مفید خواهد بود اما در شرایط زیر بسیار موثر و کارساز است:

  • داشتن یک سایت جدید با صفحات جدیدی که هنوز به خوبی به آنها لینک داده نشده است (هم داخلی و هم خارجی).
  • سایت هایی که از URL های داینامیک برای صفحات حاوی محتوای خود استفاده می کنند.
  • سایت هایی با محتوای آرشیو شده که به خوبی به صفحات فعال موجود، لینک نشده اند.
  • سایت هایی با صفحاتی که تشخیص و شناسایی آن بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین همچون فلش هستند.

می توان گفت سایت مپ ها، در واقع ابزاری برای خوراک دادن و شناساندن سایت به موتورهای جستجوگر هستند.

ساختار نقشه سایت XML

همه موتورهای جستجوی مهم از پروتکل های داده XML رسمی که در سایت Sitemaps.org تعریف شده است، استفاده می کنند. نمونه کد XML که در نقشه سایت مورد استفاده قرار می گیرد را در ادامه مشاهده می کنید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
<url>
<loc>http://www.example.com/</loc>
<lastmod>2012-04-30</lastmod>
<changefreq>monthly</changefreq>
<priority>1.0</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.example.com/about-us.html</loc>
<changefreq>yearly</changefreq>
<priority>0.4</priority>
</url>
</urlset>

کدهای XML نقشه سایت حاوی تگ های اختیاری و الزامی هستند. کدهای XML معتبر با تگ های آغازین (بازشونده) “<?xml> “  آغاز می شوند و این یک صفت الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “<urlset>” دنبال می شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می کند. هر آدرسی که در نقشه سایت قرار می گیرد باید دارای دو تگ <url> و یک تگ <loc> باشد. بقیه تگ ها اختیاری هستند. تگ هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می گیرد را در جدول زیر مشاهده می کنید:

تگ هاوضعیتتوضیحات
<?xml>الزامیتگ آغازین فایل نیازمند دو مورد زیر است:

  • version=”۱٫۰″
  • encoding=”UTF-8″
<urlset>الزامیتنها یکبار مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ حاوی صفت فضای نام الزامی است. گوگل از فضای نام و مقادیر نیز برای انواع داده های ترکیبی استفاده می کند که شامل موارد زیر است:

  • xmlns=” http://www.sitemaps.org/ schemas/ sitemap/ 0.9″
  • تصاویر:
    xmlns:image= http://www.google.com /schemas/ sitemap-image/1.1
  • ویدئو:
    xmlns:video=” http://www.google.com /schemas/ sitemap-video/1.1″
  • موبایل:
    xmlns:mobile=” http://www.google.com /schemas/ sitemap-mobile/1.0″
  • جستجوی کد:
    xmlns:codesearch=” http://www.google.com /codesearch/ schemas/ sitemap/ 1.0″
  • اخبار:
    xmlns:news=” http://www.google.com /schemas /sitemap-news/ 0.9″
<url>الزامیتگ والِد برای هر آدرسی افزوده شده است. بقیه تگ ها در داخل این تگ قرار می گیرد.
<loc>الزامیآدرس صفحات سایت است. از آدرس کامل  که حاوی پروتکل است استفاده کنید. این  مقدار نباید از ۲۰۴۸ کاراکتر تجاوز کند.
<lastmod>اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می شود.
<changefreq>اختیاریتعداد تجدید نظر و به روزرسانی صفحه به عنوان یک اشاره توسط موتورهای جستجوگر در نظر گرفته می شود. مقادیر معتبر شامل موارد زیر است:

  • همیشه (هر زمانی که صفحه در دسترس باشد تغییر می کند.)
  • ساعتی
  • روزانه
  • هفتگی
  • ماهانه
  • سالانه
  • هرگز
<priority>اختیاریمقدار اولویت یک صفحه نسبت به سایر صفحات در سایت است. مقادیر معتبر محدوده ۰ تا ۱ را شامل می شود که مقدار پیش فرض ۰٫۵ است.

 

فرمت فایل نقشه سایت و انواع آن

گوگل و بینگ فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته اند. با این حال، آنها فید نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می کنند را نیز می پذیرند. نقشه سایت را می توان به شکل XML مورد استفاده قرار داد یا با استفاده از Gzip فشرده سازی کرد.

علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت های خاصی برای نقشه سایت پشتیبانی می کند که برای رسانه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این موارد شامل نقشه هایی برای فایل های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری است. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود.

نکات مهم درباره فرمت فایل سایت مپ

  • بینگ از فرمت هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نخواهد کرد، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می توانند از این موارد در نقشه سایتِ خود به راحتی استفاده کنند.
  • گوگل توصیه می کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این موارد بیشتر از سایر فایل ها خزیده می شوند.

به عنوان یک جایگزین برای استفاده از نقشه سایت برای تشخیص متا داده های ویدئویی در جستجوها، گوگل و بینگ از فایل های Media RSS برای این کار استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این روش پشتیبانی می کند، توسعه یک فید ویدئویی mRSS برای گوگل و بینگ یک راهکار هوشمندانه خواهد بود و در زمان شما نیز صرفه جویی می کند.

محدودیت های موجود در فایل نقشه سایت

قوانین و محدودیت هایی در مورد فایل نقشه سایت وجود دارد. این محدودیت ها شامل موارد زیر است:

  • فضای namespace نقشه سایت را مشخص کنید: نقشه سایت باید فضای نام XML پیش فرض را به خوبی مشخص کند: xmlns=http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9
  • محدودیت در اندازه: فایل نقشه سایت نباید بیشتر از ۵۰۰۰۰ آدرس در خود داشته باشد. همچنین اندازه این فایل نباید بیشتر از ۵۰ مگابایت باشد. اگر به ورودی بیشتری برای آدرس های خود نیاز داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید.
  • نیازمندیهای متنی: فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&amp;” در آدرس های داینامیک).
  • قواعد نحوی سازگار: همه آدرس هایی که در نقشه سایت نوشته می شود باید از قواعد نحوی یکسانی استفاده کنند. این موضوع بدین معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می شوند را نمی توان با آدرس های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس هایی که دارای شناسه جلسه (session ID) هستند را نیز در این فایل قرار ندهید.
  • موقعیت: فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است تنها می تواند آدرس هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یازیر دایرکتوری های آن ذخیره شده اند. آدرس های موجود در دایرکتوری های موازی، دایرکتوری های والد برای دایرکتوری نقشه سایت، Subdomain های مختلف یا آنهایی که از پروتکل متفاوت استفاده می کنند مرجع های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می تواند از بروز مرجع نامعتبر جلوگیری کند.
  • لینک های پاک: به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت شما نباید بیش از ۱% خطای لینک داشته باشد. در غیر اینصورت کل نقشه دور انداخته می شود. خطای لینک هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر ۴۰۴ برای لینک های شکسته و ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ برای لینک های تغییر مسیر یافته است. این موضوع برای بینگ نیز یک قانونِ شناخته شده است. استفاده از لینک های پاک در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید. برای آدرس های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد.
  • مراجع کراس سایت از لحاظ جهانی سازگار نیست: گوگل اجازه ثبت URL کراس سایت در نقشه سایت را به افرادی داده است که بتوانند ثابت کنند همه سایت های مرجع متعلق به خودشان است. این تایید معمولاً از طریق اکانت وبمستر تولز انجام می شود. به خاطر داشته باشید که این موضوع در بینگ سازگار نیست و برای کاربرد جهانی توصیه نمی شود.

فایل ایندکس نقشه سایت یا سایت مپ

بیشتر سایت های بزرگ بیش از ۵۰۰۰۰ آدرس محتوایی دارند که ایندکس شدن آنها در موتورهای جستجو بسیار مهم است. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود ۵۰۰۰۰ آدرس وجود دارد، وبمسترها می توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. فایل ایندکس نقشه سایت می تواند بیش از ۵۰۰۰۰ ورودی داشته باشد. از لحاظ تئوری این موضوع بدین معناست که شما می توانید تا ۲٫۵ میلیارد آدرس را در فایل خود ثبت کنید.  ساختار کد XML فایل ایندکس بسیار شبیه نقشه سایت است. نمونه کد XML فایل ایندکس نقشه سایت را در ادامه مشاهده می کنید.

تگ های مرتبط : سئو  آموزش سئو  نوین  تبلیغات گوگل   لینک بیلدینگ   کلمات کلیدی  ، بهبود رتبه الکسا  ، بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و سئو

تا به حال این آرزو را داشته اید که ارنست همینگوی یا استفان کینگ نسل خود باشید؟ البته وبلاگ نویسی با نوشتن یک رمان یا یک مقاله برای مجلات، کاملاً متفاوت است. وبلاگ نویسان باهوش می دانند که مردم در برهه های زمانی متفاوت، به چیزهای مختلفی توجه دارند.

در حقیقت، تحقیقات انجام شده در شرکت مایکروسافت نشان داد که تکنولوژی، میانگین مدت توجه انسان ها را به ۸ ثانیه کاهش داده است که این مدت زمان، کم تر از میزان توجه ماهی قرمز است!

اجازه بدهید صادقانه صحبت کنم؛ تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای، به هیچ وجه کار ساده ای نیست. اما اگر نکاتی که در این مقاله برایتان نام می بریم را به درستی اجرا کنید می توانید در کمتر از ۳۰ روز شروع به تولید محتوایی جذاب کنید. محتوایی که خواننده را وادار به تعامل و پاسخگویی می کند.

به یاد داشته باشید در وبلاگی نویسی، هدف نهایی انتقال ایده یا پیام به مخاطبین در کوتاه ترین زمان ممکن است. محتوای مجلات (یا روزنامه) معمولاً طول تعیین شده ای دارند، اما تعداد کلمات یک پُست وبلاگ می تواند در بازه ای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه و یا حتی بیشتر باشد.

صرف نظر از تعداد کلمات مطلب خود، باید مردم را به خواندن ترغیب کنید. خب مسلماً برای انجام این کار، لازم است در ابندا توجه مخاطب را جلب کنید.

وبلاگ نویسی فواید زیادی دارد. طبق آمارگیری سایت HubSpot نوشتن و انتشار روزانه مطالب در وبلاگ، در مقایسه با وبلاگ نویسی به صورت هفتگی، بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری برای کسب و کارتان در پی دارد.

تاثیر وبلاگ نویسی بر سود حاصل از سرمایه ROI

گرچه ممکن است وبلاگ نویسی به سرعت تبلیغات نتیجه بخش نباشد، اما مطمئن باشید که برای کسب و کارتان مشتری هایی بالقوه یا ثابت، در پی خواهد داشت. اگر آماده هستید، اجازه دهید در این مطلب ۵ روش حرفه ای وبلاگ نویسی را برایتان بیان کنیم. با استفاده مداوم از این ۵ روش می توانید طی ۳۰ روز به وبلاگ نویسی بهتر تبدیل شوید.

اما نخستین روش…

بازاریابی محتوا

وقتی ایده هایتان را می نویسید، به طور خودکار تمام تمرکز خود را به آن ها اختصاص خواهید داد. کمتر کسی از بین ما هنگامی که یک ایده را می نویسد، هم زمان به چیزی غیر از آن فکر می کند. در نتیجه قلم و کاغذ وسایل خوبی برای تمرکز گرایی هستند.

– مایکل لبوف

“نورجین چانکو” با نوشتن مداوم ایده هایش وبلاگ خود را احیا کرد. اندرو لینچ، موسس مجله ی Daily Practice نیز به همین شیوه مهارت وبلاگ نویسی خود را تقویت نمود. او در این باره میگوید:

در حقیقت، من خودم را یک ماشین ایده پرداز تصور می کنم. احساس می کنم بیش از آن چیزی که تصور می کنم خلاق هستم و اغلب برای بسیار از مشکلات، راه حل هایی جالب و جدید پیدا می کنم.

نوشتن ایده ها در وبلاگ نویسی

رویای نویسنده شدن را از ذهن خود دور کنید. تنها یک راه وجود دارد تا نویسنده شوید، و آن شروع کردن به نوشتن است.

چگونه می توانید شروع کنید؟

این کار را با نوشتن ایده هایی که به ذهنتان خطور می کند، شروع کنید. سعی کنید یادداشت نویسی را به یک عادت تبدیل کرده و با نصب یک نرم افزار یادداشت مانند Evernote در تلفن همراه خود، همواره این کار را انجام دهید.

مهم نیست در حال خوردن ناهار با دوستان باشید یا در حال انتظار برای ملاقات با دکتر، ایده ها همیشه به سراغمان می آیند. پس بهتر است سریع تر آن ها را یادداشت کنیم تا از یادمان نروند.

جیمز آلتوچر پیشنهاد می دهد که هر روز ۱۰ ایده که به ذهنتان خطور می کند را یادداشت کنید. این کار را به عنوان یک تمرین روزانه انجام دهید تا نویسنده یهتری شود. هم چنین با انجام این کار، هرگز کمبود ایده پیدا نخواهید کرد و دچار مشکل قفل شدن ذهن (Writer’s Block) نمی شوید.

از سال ۲۰۱۴ تا به امروز، “نیل پاتل” در حالی که ۵ شرکت موفق را اداره می کند، توانسته است هفته ای ۸ مطلب برای وبلاگ های خود بنویسد. دلیل عمده اش این است که او سریعاً ایده هایش را روی کاغذ می آورد. برای مثال شما هم وقتی که به یک سمینار می روید می توانید از گوشی موبایلتان استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها می توانید وبگردی کنید، بلکه می توانید ایده های جدید خود را نیز یادداشت کنید.

اهمیت یادداشت برداری در وبلاگ نویسی

بر اساس تحقیقات دانشگاهی انجام شده، انسان ها معمولاً چیزی که یادداشت می کنند را به خوبی به یاد می آورند. اگر موفق به نوشتن ایده های خود نشدید، ممکن است زمانی که به شدت به آنها نیاز دارید، آن ها را به یاد نیاورید.

عادت یادداشت برداری را در خود تقویت کنید. این تمرین روزانه را به تعویق نیاندازید، خودکارتان را برداشته و بعد از خواندن این مطلب، ایده های خود را بنویسید.

همین حالا این کار را بکنید.

با یک داستان شروع کنید

وقتی توانستید خود را به یادداشت برداری عادت دهید، زمان آن می رسد که به ویژگی ذاتی انسان، یعنی داستان نویسی، اهمیت ویژه ای دهید.


تگ های مرتبط : سئو  آموزش سئو  نوین  تبلیغات گوگل   لینک بیلدینگ   کلمات کلیدی  ، بهبود رتبه الکسا

( تعداد کل: 10 )
   1       2    >>